חם ברשת

"חזרה לימים שלפני הטבח": ברשת ממשיכים לתקוף את חולדאי

בעקבות ההסכם הקואליציוני בתל אביב שקובע כי מפעילי דוכני תפילין ייקנסו, הרשת לא סולחת לראש העיר רון חולדאי. בולטות התגובות של אילנית לוי, ח"כ מתן כהנא ומושיק גלאמין שתקף: "לא הבנתי מה מפריע. רוצה שלא תהיה כפייה דתית? תפסיק את הקולות של המואזין"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, חתם השבוע על הסכם קואליציוני עם מפלגת מרצ, לפיו תוגבר האכיפה נגד דוכני תפילין מחוץ לבתי ספר, כולל חלוקת קנסות. בעקבות ההסכם, יצאו מספר ידוענים בקריאה נגד המהלך.

מעצב הפנים מושיק גלאמין הגיב: "לא הבנתי, מה מפריע לי כאזרח עמדות הנחת תפילין? זה מה שהעירייה הנאורה בוחרת לעשות ישר אחרי הבחירות? לא רוצה שתהייה כפייה דתית בעיר, אז למה שלא תדאג שנפסיק לשמוע מהמסגדים מואזין בקולי קולות?".

גם אילנית לוי, אשתו של אלירז שדה, התייחסה לסוגיה ברשת: "אשמח להבין את ההבדל בין חילונים שפוחדים שילדיהם ייחשפו להנחת תפילין וידעו דבר או שניים על היהדות, כאילו מחר בבוקר הם יחזרו בתשובה, לבין דתיים שלא מוכנים שילדיהם יתגייסו שמא ייחשפו לתרבות החילונית, וירוצו לצאת בשאלה. להיות יהודי ישראלי זה המכלול של הכל, למה זה צריך להיות או-או?".

חבר הכנסת מתן כהנא כתב: "ההסכם הקואליציוני של חולדאי עם מרצ מחזיר אותנו לימים שלפני הטבח. לאורך שנים, תחת הנהגתו של רון חולדאי, ידעו תושבי תל אביב לחיות בשלום ובהרמוניה זה עם זה ולאפשר למגוון הציבורים בעיר להביא לידי ביטוי את אורחות חייהם. בשנה החולפת, על רקע השסע החברתי הנורא שחווינו, גורמים קיצוניים גררו את השיח למחוזות נוראיים. אני קורא לך אדוני ראש העיר - אל תיפול לשיח מפלג ומשסה. אני סומך עליך שתדע להמשיך לעשות את האיזונים הנכונים כפי שהיה לפני השנה הנוראית האחרונה".

אחד הגולשים העלה תמונה של אדם מבוגר מניח תפילין מחוץ לגטו ורשה, וכתב תחתיה: "ההסכם הקואליציוני של חולדאי עם מרצ שנחתם היום - החמרת האכיפה על דוכני הנחת תפילין מחוץ לבתי ספר, כולל מתן קנסות".

ליאור ברקוביץ', בנו של כדורגלן העבר אייל ברקוביץ' שהפך לפעיל מאוד ברשת בחודשים האחרונים, כתב: "אני לא אדם דתי, אבל לתת קנסות על דבר כזה ילדותי מאוד וסתם מתסיס? אדון חולדאי היקר, בחרתי בך לפני כמה ימים והייתי מעדיף שתתעסק בדברים יותר חשובים לטובת העיר ולטובת המדינה בכלל. אנחנו נמצאים בתקופה הכי גרועה בהיסטוריה של המדינה. זה לא הזמן למשחקים כאלה".

תגיות:רון חולדאיתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה