חדשות בארץ

ראש המוסד שב מקטאר – המשא ומתן יימשך

דדי ברנע עזב את דוחא והותיר משלחת המורכבת בין היתר מאנשי אמ"ן ומוסד שינסו להגיע, בסיוע הקטארים, להסכמה על הפוגה ושחרור חטופים. משלחת ישראלית תצא לארה"ב לדון בפעילות הצבאית ברפיח

תקיפה ברפיח, מוקדם יותר החודש (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברפיח, מוקדם יותר החודש (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ראש המוסד דדי ברנע שב היום (שלישי) לישראל, לאחר ששהה מאז אתמול בדוחא בירת קטאר, בראש משלחת ישראלית שתנסה להניע את המשא ומתן מול חמאס על שחרור חטופים. בקטאר נותרו חברי המשלחת המורכבת ברובה מאנשי מוסד, שב"כ ואמ"ן.

חמאס הניח בפני ישראל הצעה לשחרור חטופים, על פיה הארגון ישחרר תחילה 40 חטופים, בהם חולים, פצועים ונשים, תמורת כ-500 אסירים פלסטינים. כמו כן ישחרר חמש חיילות תמורת 250 אסירים, מהם 150 המוגדרים בכירים. כל זאת תמורת 40 ימי הפוגה, נסיגת צה"ל מערי הרצועה והחזרת תושבים לצפון עזה. ישראל מצידה מתנגדת להחזרת כלל התושבים, אך מוכנה לאשר החזרת נשים וילדים. לגבי שחרור אסירים בכירים, ישראל תסכים לשחרר את חלקם לפי רשימה שהיא תיקבע. החמאס דורש להרכיב את הרשימה בעצמו.

דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי התייחס למשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים ואמר: "הפגישה אתמול כללה את תגובת ישראל לתגובת חמאס. המטרה העיקרית הבאה של המשא ומתן היא לשלוח הצעה נגדית לחמאס. אין לנו מגבלת זמן למשא ומתן". בשיחה עם כתבים הוא הביע "אופטימיות זהירה". עם זאת, הוא סייג את דבריו בכל הנוגע לאופטימיות ואמר: "עדיין מוקדם לדבר על פריצת דרך במשא ומתן. אי אפשר לומר שאנחנו על סף הגעה להסכם אבל אפשר להודיע על הצלחה כלשהי".

ביידן ונתניהו סיכמו: משלחת תצא לוושינגטון לדון בסוגיית רפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן התייחס לשיחה אמש בין הנשיא ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הנשיא דיבר באריכות על הדאגה שלו ממבצע ברפיח. סאליבן ציין כי "מבצע קרקעי גדול ברפיח יהיה טעות, הוא יוביל ליותר הרג אזרחים ולמצב הומניטרי חמור יותר, יעמיק את האנרכיה בעזה ויבודד את ישראל בינלאומית". על פי דיווח בארה"ב ישראל הסכימה כי משלחת תגיע לוושינגטון ותדון בנושא המבצע ברפיח.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יבקר שוב במזרח התיכון, ויגיע לסעודיה ומצרים במטרה לקדם הפסקת אש בעזה. כך מסר דובר מחלקת המדינה של ארה"ב מתיו מילר. על פי ההודעה בלינקן ייפגש ביומיים הקרובים עם מנהיגים בסעודיה, וביום חמישי ימריא לקהיר.

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורות מצרים כי אתמול בבוקר התקיימו מגעים בין מצרים לישראל, במטרה לקדם עסקה להפסקת אש בעזה ולשחרור חטופים. על פי המקורות, בקהיר חושבים כי התזמון למגעים מעיד כי בישראל כבר הגיעו להחלטות בנוגע לסבב המשא ומתן בדוחא שבקטאר. עוד נמסר כי בכירים במצרים מנעו מחמאס להשעות את השתתפותו בסבב הנוכחי בעקבות פעילות צה"ל בשיפא.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה