חדשות בארץ

חדשות השבת: אימאם במסגד ירה לעבר היישוב היהודי בחברון - וחוסל

הרמטכ"ל נזף בתא"ל דן גולדפוס, נשיא ארה"ב גיבה את מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט. כל מה שחשוב לדעת

אא

פיגוע ירי בחברון: מחבל פתח בצהריים (שבת) בירי מתוך בית הקברות המוסלמי בחברון לעבר היישוב היהודי בעיר. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל הינו מחמוד נופל, אימאם באחד המסגדים בחברון. לוחמי צה"ל פתחו לעברו באש וחיסלו אותו. בהמשך ערכו הלוחמים סריקות במרחב. הערב הגיעו כוחות לאזור ביתו של המחבל ותחקרו חשודים במקום.

בירור ונזיפה: הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ערך אתמול בירור עם תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, בעקבות נאומו בו קרא למנהיגים "להיות ראויים" לאנשי הצבא. דובר צה"ל מסר כי "בתום הבירור נזף הרמטכ"ל בחומרה במפקד האוגדה, על כך שפעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל".

סיור בבנימין: הרמטכ"ל קיים אתמול סיור במרחב בנימין ביהודה ושומרון, יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יקי דולף, מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה לירון ביטון ומפקדים נוספים.

בפני הרמטכ"ל הוצגה תמונת המצב והיערכות הכוחות לרמדאן. בנוסף, פגש הלוי את כוחות צה"ל ומג"ב הפרוסים בגזרה.

"היו השבוע כבר כמה ניסיונות פיגוע במקומות שונים והאתגר שלכם זה להצליח לשמר כל החודש הזה, גם אחריו, כי זה לא נגמר ברמדאן, אבל אנחנו יותר דרוכים בחודש הזה", אמר הלוי. "באמת להיות מאוד ערניים, מאוד קפדנים, עם אבטחה מאוד טובה".

"אנחנו במלחמה רב זירתית - לבנון, סוריה, איו"ש ועזה וגם דברים יותר רחוקים. כל אחד, כל חייל, צה"ל, מג"ב, אנחנו עובדים ביחד, יש לו אחריות על כל הזירות, כי כל אירוע שקורה באחת הזירות הוא באמת משפיע ויכול לייצר הדבקה גם באזורים אחרים", ציין הרמטכ"ל.

גיבוי לשומר - נגד נתניהו: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, העניק אתמול גיבוי לסנאטור צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שנשא השבוע נאום חריג בו תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לעריכת בחירות בישראל. במהלך פגישה עם ראש ממשלת אירלנד בבית הלבן, אמר ביידן כי שומר "נשא נאום טוב" וכי הוא "הביע דאגה רצינית, ששותפים אליה אמריקנים רבים".

המו"מ לשחרור החטופים: קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו מחר בערב. משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע צפויה לצאת ביום שני לדוחא בירת קטר.

תגיות:חברוןג'ו ביידןהרצי הלויסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה