חדשות בארץ

דיווח: נתניהו פסל תוכנית לאימון אנשי פתח בירדן והכנסתם לרצועה עם נשק

מערכת הביטחון הציגה בפני הדרג המדיני תוכנית לאימון אלפי אנשי פתח בירדן והכנסתם לרצועה כשהם מצוידים בנשק לצורך לחימה בחמאס, במטרה למנוע את השתלטותו מחדש על חלקים בצפון ובמרכז הרצועה

נתניהו (צילום: Tomer Appelbaum/POOL)נתניהו (צילום: Tomer Appelbaum/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פסל תוכנית שהוצגה בפניו על ידי מערכת הביטחון, ולפיה אלפי אנשי פתח ייצאו מרצועת עזה לאימונים בירדן ויחזרו אליה כשהם מצוידים בנשק, זאת על מנת להילחם בחמאס ולמנוע את השתלטותו מחדש על חלקים בצפון הרצועה ובמרכזה. כך דווח הבוקר (חמישי) בידיעות אחרונות.

התוכנית נועדה לאפשר הכנת תשתית ל"יום שאחרי" ברצועת עזה. היא הוכנה בתמיכתה של ארה"ב, ופרטיה הוצגו בשבועות האחרונים בפני הדרג המדיני.

על פי הדיווח, מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, היה אמור לאתר בין 4,000 ל-7,000 אנשי פתח כשירים ברצועה ולהעביר את שמותיהם לישראל כדי לוודא שאינם מעורבים בטרור. בתום הבדיקה, תוכנן לאפשר את יציאתם לירדן, לאימונים תחת חסות אמריקנית. בסופו של התהליך, הם היו אמורים לחזור לרצועה עם כלי נשק.

עוד דווח, כי פרג' הביע את הסכמתו לתוכנית. מערכת הביטחון, בראשות שר הביטחון יואב גלנט, הציגה את התוכנית בפני נתניהו, אך ראש הממשלה סירב לקבלה. כזכור, נתניהו הבהיר בחודשים האחרונים כי הוא מתנגד למעורבות כלשהיא של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה ביום שלאחר המלחמה.

תגיות:פתחרצועת עזהבנימין נתניהוחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה