בריאות ותזונה

5 המזונות שאם תכניסו לתפריט – תהיה בריאים ורזים יותר

מומחה אמריקני קבע כי ישנם מספר מזונות שאם תכניסו אותם לתפריט תוכלו לשלב ירידה במשקל וחיים בריאים יותר, לאורך זמן. הנה הרשימה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המגיש האמריקני ד"ר מייקל מוסלי, אחד מאותם אנשים שפיתחו שיטות דיאטה שמשלבות צום לסירוגין, טוען בראיון לניו יורק פוסט כי יש רשימה של 5 מזונות שאם תצטרכו אותם, תוכל לשלב גוף בריא עם ירידה במשקל לאורך זמן.

1. על ברוקולי וחציל חשבתם?

יש כמה ירקות שאתם חייבים לשלב בתפריט בקביעות, קובע הדוקטור. מדובר בברוקולי, תרד, כרובית, מלפפון וחציל. לטענתו, "הם מכילים כמות גדולה של ויטמינים חשובים, וגם מרכיבים שהוכחו ככאלה שתורמים להורדת כולסטרול רע ומפחיתים את הסיכון לסוכרת". לטענתו – הירקות האלה גורמים לגוף לעכל טוב יותר את המזון ואין צורך לכלול אותם בכמות הקלוריות היומית שאתם סופרים.

2. מוצרי חלב

אף על פי שלא כל המחקרים תומכים בכך, הד"ר סבור כי מוצרי חלב חשובים לגוף, כל זאת בתנאי שהם עם שומן מלא, ואז הם יכילו רכיבים תזונתיים איכותיים יותר מאשר באלה דלי השומן. "מוצרי חלב עם שומן מלא מכילים יותר חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3, רמות גבוהות של חלבון, ויטמין B-12 ויוד שמפחיתים גם חרדה ודיכאון ומשפרים חילוף חומרים", אמר. הדבר בא, כאמור, בניגוד גמור להנחיות של משרד הבריאות האמריקאי, שממליץ דווקא על חלב דל שומן.

3. שמן זית

לדברי הד"ר, שמן זית הוא השומן הטוב ביותר, המכיל תרכובות אנטי דלקתיות, חומצות שומן ואפילו אומגה. מחקרים הראו בעבר כי צריכה קבועה של השמן הזה מורידה סיכוי לדיכאון וכן מסייעת לבריאות המעיים. בנוסף, היא מורידה את הסיכוי למחלות לב ותוכל לסייע לכם להוריד לחץ דם.

מחקר שנערך לפני כשנתיים בארה"ב מצא כי מי שיצרוך חצי כף שמן זית ביום הוא בעל סיכוי נמוך בכמעט 20% למות בהשוואה למי שלא.

4. דגים אתם אוכלים? ומה עם בשר?

"לתזונה עשירה בחלבונים רזים יש יתרונות בריאותיים רבים", אמר הד"ר. "היא מפחיתה רעב, מורידה לחץ דם, מסייעת לנהל את המשקל שלכם ועוד. בכלל, חלבון רזה נהדר לבריאות העצם".

5. שקדים ואגוזים

לטענת המומחה, הפיצוחים האלה מכילים רכיבים תזונתיים רבים וגם השומן שלהם טוב לגוף. בנוסף לשקדים ואגוזים רגילים, הוא מציין גם את השקד מסוג קאשיו, וזאת למרות העובדה שהוא מכיל שומן רב. בנוסף, הוא ממליץ לצרוך אותם בצורה הטבעית שלהם, ולא עם תוספות כמו מלח.

 

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה