חדשות בארץ

נינו של מנהיג העדה הדרוזית הציל רבים ביישובי העוטף: "חינכו אותי על אהבת המולדת"

אניל טריף, מפקד טירונים בצנחנים, נטל מכשיר קשר של מחבל שחוסל במתקפה על יישובי העוטף ובמשך שעות האזין לקשר, דיווח לכוחות בשטח וסייע לחלץ חטופה ולהציל אזרחים וחיילים: "לא מגיע לי צל"ש, חינכו אותי לאהבת המדינה"

כוח צה"ל בכיסופים ביום המתקפה (צילום: Edi Israel/Flash 90)כוח צה"ל בכיסופים ביום המתקפה (צילום: Edi Israel/Flash 90)
אא

שמו מופיע ברשימת החיילים המועמדים לקבל צל"ש על פעילותם בחיסול מחבלים והצלת אזרחים, בעת מתקפת מחבלי החמאס על יישובי העוטף. אבל אניל טריף, תושב ג'וליס, נינו של מנהיג העדה הדרוזית אמין טריף ומפקד טירונים בצנחנים, לא חושב שהצל"ש מגיע לו. בריאיון עימו, שפורסם היום (ראשון) ב-ynet, לאחר שיצא להפוגה מהלחימה ברצועה, הוא מספר על פעילותו ביום המתקפה.

טריף היה בקורס מ"כים כשהוקפץ עם חבריו לקרב על כיסופים. כשהגיע לדרום, יחד עם לוחמים נוספים, הם הבחינו במחבל שמחזיק בחטופה. הכוח חיסל את המחבל וחילץ את הצעירה, שנחטפה מהמסיבה ליד רעים. הוא נטל לידיו מכשיר קשר שנלקח מגופת המחבל, ובמשך שעות האזין לדיווחים ברשת, למד על היקפי הכוחות והעביר למפקדיו מידע מודיעיני. המידע הזה סייע לחלץ עשרות אזרחים, ולהציל את חייהם וחיי לוחמים שנתקלו במוצבים ובשטח בעשרות מחבלי נוח'בה.

"באותה שבת הייתי בכוננות בבסיס. בשבע ורבע בבוקר העירו אותנו המפקדים ואמרו שפרצו מחבלים לשדרות ואנחנו חייבים לקפוץ, ותוך שעה כבר היינו על האוטובוסים בדרך לעוטף עזה. חשבנו שזה אירוע קטן יחסית ואז ראינו את הסרטונים שהתפרסמו ברשתות. בצומת רעים ראינו פתאום מלא סוואנות, טנדרים ואופנועים עם מחבלים. הורדנו חמישה מחבלים ופגשנו את מפקד הפלוגה שלנו, רס"ן אביתר זיתוני, שנתן לי מכשיר קשר שנלקח מגופת אחד המחבלים שראה בדרך, וביקש ממני להאזין ולעדכן בכל דבר חשוב שאני שומע".

ההאזנה לקשר של המחבלים סייעה לכוחות לגלות את היקפי הכוחות של החמאס ולהבין את המתרחש. לדברי טריף, "שמעתי בקשר שהם חוטפים אזרחים וחיילים ומדווחים אחד לשני על החטופים שלוקחים חזרה לתוך עזה, וברקע שמעתי את צרחות החיילים שהם הורגים לנו וכאב לי הלב. בצומת רעים זיהינו רכב של מחבל שנוסע לכיוון הרצועה וחיסלנו אותו. מתוכו שמענו צעקות והוצאנו ממנו חטופה שנלקחה ממסיבת הנובה". בעזרת דיווחי הקשר של חמאס, צה"ל הצליח להציל את חייהם של תושבים בקיבוץ כיסופים ואת הלוחמים במוצב שנכבש בסמוך אליו.

על פי טריף, כ-120 אזרחים וחיילים חולצו מהמרחב ובמשך שעות הכוח אליו השתייך ניהל קרבות מול מחבלים שעוד נותרו בשטח. "כשהתקדמנו למוצב חטפנו מתוכו אש תופת ונהרגו לנו שלושה לוחמים מהכוח. נלחמנו שם יותר משבע שעות, ועם עזרה שהגיעה אלינו הצלחנו להשלים את שחרורו. היו מולנו יותר מ-30 מחבלים במוצב, וכמויות ענק של אמצעי לחימה שהם הביאו איתם, ולנו היו שש מחסניות לכל לוחם, בלי רימונים ובלי אפודים קרמיים, כי לא הספקנו לקחת. שמעתי בקשר את התיאורים שלהם על כמויות החטופים שלקחו איתם. הם דיברו על הצמתים והיישובים שאליהם הגיעו, ובקרב על המוצב בכיסופים שמעתי שהם מתארים את מה שקורה שם. זה הדבר היחיד שיכולנו להסתמך עליו באותו רגע כדי להבין מה קורה בשטח ומול מה אנחנו מתמודדים".

לדבריו, "במכשיר הקשר שמעתי את הטירוף בשמחה שלהם על האזרחים והחיילים שהרגו. היה לי מאוד קשה לשמוע את הדברים אבל ידעתי שאני חייב להיות מרוכז ולהקשיב לקשר ולהעביר את המידע החשוב שאפשר להוציא ממנו".

טריף הוא כאמור נינו של השייח' אמין טריף, מנהיג העדה הדרוזית הראשון בישראל. אביו, אמיר טריף, הוא עוזרו של השיח’ מואפק טריף, מנהיגה הנוכחי של העדה. נאיל מודע לעבודה שהוא יקבל צל"ש על פעילותו אבל הוא אומר בצניעות: "זו גאווה למשפחה שלי ובכלל לעדה ולמדינה כולה, מה שעשינו אז בקרבות. אנחנו עם אחד, לא שניים, וזו הגבורה שלנו. בסוף הכל מתחיל מהבית ומהחינוך. חינכו אותי על אהבת המולדת ושמירה על הבית. לא מגיע לי צל"ש ולא כלום, כי כמו כולנו, תרמתי את חלקי במלחמה הזאת. אני מבקש לפנות למשפחות השכולות שבניהן מסרו את חייהם למען המדינה, ולומר להן שזה לא היה סתם. שיידעו שאנחנו מנצחים. בניהן לא נפלו לשווא".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלאניל טריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה