חיים לאחר המוות

30 מיליון מתים קליניים אינם משקרים ולא הוזים

חווית המוות הקליני נחוותה אפילו בידי ילדים קטנים שלא שמעו דבר על הנשמה והמוות, וסיפרו בתמימות כל מה שראו במהלך היציאה מגופם בדיוק כמו מבוגרים

אא

האם מישהו אכן ראה את העולם הבא במו עיניו, וחזר משם כדי לספר לנו? ובכן, מסתבר שעם התפתחות בתי החולים ואמצעי התקשורת במאה האחרונה, התגלו שפע של עדויות מפתיעות לחוויות חוץ-גופיות של הנשמה.

מבחינה מדעית, היינו עשויים לצפות שבמצב של איבוד הדופק והנשימה, יתנתק מוחו של האדם ויכבה בדומה למכשיר חשמלי שמאבד את זרם החשמל, אך במקום זאת, אנשים רבים שהגיעו אל סף המוות וניצלו, תיארו כי חוו בזמן הזה היפרדות מעל גופם, ריחפו בחדר ללא גוף, ראו מנהרה מוארת בתקרה שהובילה אל העולם הבא, ושמעו ישות חובקת-כל ששאלה אותם בכוח המחשבה אם רצונם לשוב אל גופם. חוויה צלולה זו נחוותה בזמן שגופם הוגדר בידי הרופאים כ"מת", ללא דופק, ללא נשימה או פעילות מוחית. אנשים אלו חוו חווית "מוות קליני" (או באנגלית: "חווית סף המוות", Near-death experience).

ד"ר ג'פרי לונג גילה במחקרו 835 אנשים שהעידו על יציאה מן הגוף ומודעות גבוהה בזמן שמוחם לא הראה שום סוג של פעילות חשמלית (Long Jeffrey, Missouri Medicine, PMC 6172100).

לא מדובר בעניין תרבותי, שכן למעלה מ-30 מיליון איש מכל ארצות העולם דיווחו על חוויה חוץ-גופית זהה, ללא קשר לדעותיהם או אמונותיהם הקודמות. למעשה, חווית המוות הקליני נחוותה אפילו בידי ילדים קטנים שלא שמעו דבר על הנשמה והמוות, וסיפרו בתמימות כל מה שראו במהלך היציאה מגופם בדיוק כמו מבוגרים (ד"ר מלוין מורס תיעד מאות מקרים כאלה, ופרסם עליהם בספרו: "Closer to the Light").

היו שניסו לשלול את חווית המוות הקליני, אך ללא הצדקה: לא ייתכן לומר שמיליוני אנשים משקרים, או תיאמו ביניהם עדויות, וכמובן שלא ניתן לומר שמיליוני אנשים חוו במקרה ובטעות את אותה "הזיה" צלולה, וזאת בזמן שמוחם היה מושבת ולא פעיל. ניסויים רפואיים בחומרים כמו קטמין גרמו אצל מטופלים לתחושות מעורפלות של סחרור וריחוף, אך לא הצליחו לדמות בשום צורה חוויה של יציאה חוץ גופית, חלקית או מלאה. מה גם שיהיה מגוחך להעלות את הסברה המוזרה שהמוח בנוי לרמות ולשקר את בני האדם שיש להם נשמה העוזבת אל העולם הבא...

עולם הרפואה נותר במבוכה גמורה בפני תופעה עולמית זו, שאינה ניתנת להכחשה. נוירולוגים ופסיכיאטרים מפורסמים כמו ד"ר ריימונד מודי וד"ר קובלר רוס חקרו אינספור עדויות כאלו, והשתכנעו באמיתתם.

עדויות אלו מגלות לנו כי האדם הינו יצור בעל נשמה רוחנית, ולכן, בעל ייעוד רוחני שמעבר לחיי העולם הזה, כפי שאמרו חז"ל: "העולם הזה דומה לפרוזדור [-מסדרון] בפני העולם הבא. התקן עצמך בפרוזדור, כדי שתיכנס לטרקלין [-האולם הגדול]" (אבות דק, ט"ז).

תגיות:חיים לאחר המוותמוות קליני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה