חדשות בארץ

מורה בבית ספר קידם עצומה נגד חיילי צה"ל - ויעזוב את תפקידו

מספר פעילים, בהם מורה בבית ספר בחוף הכרמל, כתבו בעצומה: "מצפונם של החיילים לא מאפשר להם אלא לסרב לקחת חלק בהתקפה על רצועת עזה". במועצה הוחלט שיסיים את תפקידו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פעילי שמאל מנסים לקדם בימים האחרונים יוזמת סרבנות. הם קוראים לצעירים לא להתגייס לצה"ל ביוזמה שנקראת "אני סירבתי", כשחלקם מקדם עמדות אנטי-ישראליות ומשמיע דברים נגד חיילי צה"ל. הפעילים, שהצהירו בעבר על סרבנות לשרת בצה"ל או במילואים, הקימו אתר ובו אפשר לחתום על העצומה.

בין מעודדי הסרבנות גם עופר שור, מורה לספרות בבית ספר תיכון במועצה אזורית חוף הכרמל. על פי הפרסום בערוץ 14, גורמי חינוך בחוף הכרמל דרשו בעבר ממשרד החינוך לזמן את שור להבהרה בעקבות עמדות אנטי ישראליות. שור יצא לשנת שבתון, ובשנה הבאה לא ימשיך בתיכון.

"הימין וראש הממשלה נתניהו מחזיקים בהגה השלטון זה עשורים", נכתב בעצומה "הם הובילו את המדיניות ברצועת עזה מול החמאס. ממשלות אלו לא שעו לקריאות חוזרות ונשנות לקדם תהליך מדיני לסיום השליטה הצבאית של ישראל ברצועת עזה. הכישלון ההיסטורי והאחריות הם שלהן.

"אנו החתומות והחתומים מטה תומכים ותומכות בהחלטה האישית והמצפונית של חיילות וחיילים אשר הגיעו למסקנה שמצפונם לא מאפשר להם אלא לסרב לקחת חלק בהתקפה על רצועת עזה. סירוב זה הוא אקט מוסרי, וראוי לתמיכה של מחנה הצדק, השלום והדמוקרטיה. אך ורק הפסקת אש וחתירה להסדרים מדיניים, יובילו לשחרור החטופים, וחיים בביטחון בארץ לשני העמים".

מהמועצה האזורית חוף הכרמל נמסר בתגובה: "במהלך השנה החולפת נמצא המורה בשנת שבתון ואינו מלמד בבית הספר. החל מהשנה הבאה לא יעבוד עוד המורה בחוף הכרמל".

ממשרד החינוך נמסר לערוץ: "בהמשך לפנייתכם, הנושא בבדיקה. בהתאם למדיניות שר החינוך, יואב קיש, המשרד פועל באפס סבלנות כלפי כל אמירה החותרת תחת ערכיה של מדינת ישראל, ופוגעת במעמדם של חיילי צה"ל. ככל שמתקבלת פנייה או תלונה במשרד, היא נבדקת ומטופלת בהתאם לממצאים ובכפוף לכל דין, וכך ייעשה גם במקרה זה".

תגיות:פעילי שמאלחייליםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה