הידברות לנוער

קשה לכם? החיים כבדים? הכירו את מי שיכול לעזור לכם

"עמדתי במרפסת של הישיבה, כי היה לי רע. שוב פעם. חבר שלי אמר שהוא כבר לא מסוגל לעזור לי עם הדיכאון, ונשבר לו מזה. זה היה כל כך כואב. פעם לא הייתי כל כך לבד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הנה כמה מילים אוטנטיות שנכתבו על ידי בחור שסיפר על תקופה קשה שעברה עליו, ושיתף מה עזר לו בסופו של דבר להתגבר על הקושי: "לפני יומיים עמדתי במרפסת של הישיבה, בקומה העליונה, כי היה לי רע. שוב פעם. חבר שלי אמר שהוא כבר לא מסוגל לעזור לי עם הדיכאון, ונשבר לו מזה. זה היה כל כך כואב. הרגשתי לבד, אף פעם לא הייתי כל כך לבד. השעה הייתה 2 לפנות בוקר. ואז הגיע אחד הבחורים, וסתם התחיל לדבר איתי, על דברים הכי שטותיים שיש. ראיתי בן אדם, ראיתי שיש שם חיים, וזה חימם לי את הלב. עדיין הרגשתי נורא, והלכתי לישון, לא לפני שבמשך שעה ישבתי על המיטה וריחמתי על עצמי. קמתי ושמעתי איזה שיעור תורה, משהו מהידברות. זה דיבר אלי. עשיתי מקלחת קרה, והחלטתי שהגיע הזמן להפסיק לרחם על עצמי. אני שמח שהחבר הזה השאיר אותי לבד במרפסת והתנהג אלי בצורה גועלית, כי זה גרם לי לקחת את עצמי בידיים, ולהבין שאני היחיד שיכול לעזור לעצמי. אף אחד פה לא יהיה מסוגל לעזור לך, אם אתה לא תקום ותעזור לעצמך".

אחד הרבנים המוכרים סיפר בשיעורו שבמשך שנתיים הוא סבל מדיכאון והתקשה לתפקד. הוא ניסה כל סוג טיפול אפשרי, אך לשווא. שום דבר לא הוציא אותו ממצבו הנפשי, מהקושי והעצבות. עד שיום אחד נפל לו האסימון. הוא הבין שאם הוא עצמו לא יוציא את עצמו מהמצב הזה, שום דבר לא ישתנה. הוא הפסיק להרשות לעצמו לשקוע לתוך מחשבות של רחמים עצמיים וקורבנות, והתחיל להילחם בצורה מנטלית בעצבות. הוא אף מודה שעדיין זוהי מלחמתו – להיות בשמחה, ולא להיכנע לעצב. המסכת באבות אומרת "אם אין אני לי, מי לי". במילים קצרות אלו חכמי ישראל מעבירים לנו מסר משמעותי לחיים – האחריות למצב היא שלך, אם אתה לא תהיה שם בשביל לעזור לעצמך, אף אחד אחר לא יוכל לעזור לך. אתה האדם היחידי שיכול לעזור לעצמך.

תגיות:דיכאוןהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה