בריאות ותזונה

התשובה מפתיעה: האם צ'יפס אפוי באמת בריא יותר ממטוגן?

מחקר חדש בארה"ב בדק את הערכים התזונתיים של שתי שקיות משני הסוגים. מתברר כי הצ'יפס המטוגן עדיף בכמה פרמטרים, לעומת הצ'יפס האפוי שיש לו יתרון בולט אחד

צ'יפס (צילום: shutterstock)צ'יפס (צילום: shutterstock)
אא

אחד המאכלים האהובים על ישראלים הוא הצ'יפס. ולא רק עלינו, גם בארה"ב ובמדינות נוספות ברחבי העולם הוא נחשב לאחד המאכלים הפופולריים. מי שאוהב מאוד את המאכל הזה הם גם הילדים שלנו, אם כתוספת ליד האוכל או לבד.

רבים מאיתנו חושבים שצ'יפס אפוי עדיף בהרבה על צ'יפס שעבר טיגון, אלא שמחקר חדש מפריך את הטענות הללו. דיאטנית אמריקנית בשם גבי מקפירסון פרסמה מאמר בו בדקה היא בדקה את הערכים התזונתיים של שקיות צ'יפס משני הסוגים – אפוי ומטוגן. המטרה שלה הייתה להכריע אם האלטרנטיבות הדלות בשומן אכן בריאות יותר מהמטוגנות. התוצאות של המחקר מפתיעות מאוד – היא גילתה כי צ'יפס אפוי אכן "בריא" יותר - אבל לא בצורה משמעותית, ובנוסף מצאה שיש בו חסרון.

לדברי מקפירסון, בשקית בודדת של צ'יפס מטוגן 149 קלוריות, 10 גרם שומן וגרם אחד של שומן רווי. בצ'יפס אפוי, כך היא מגלה, יש 131 קלוריות, 5 גרם שומן ו-0.7 גרם שומן רווי. "ההפרש בערכים נמוך מאוד, לכן לצ'יפס האפוי יש השפעה קלורית קטנה מאוד לעומת המקביל המטוגן שלו", הסבירה לאחר המחקר.

מקפירסון גילתה שבצ'יפס אפוי יש כ-25% יותר פחמימות מאשר במטוגן. הסיבה היא שמוסיפים לסוג הצ'יפס הזה עמילנים וסוכרים עודפים כדי להעשיר את הטעם וגם את המרקם.

לטענתה, בצ'יפס מטוגן יש יותר ויטמינים לעומת צ'יפס אפוי. היא מצאה כי בשקית צ'יפס רגיל יש 12% מהצריכה היומית הדרושה של אשלגן. לעומת זאת, בצ'יפס אפוי יש 7% בלבד. "כאשר בוויטמין C התוצאות גדולות אפילו יותר – בצ'יפס מטוגן יש 24% מהצריכה היומית של הוויטמין, לעומת 0% בגרסתו האפויה", סיכמה. "צ'יפס אפוי הוא לא בהכרח בריא יותר מצ'יפס מטוגן, אבל שניהם יכולים להיות חלק משגרת תזונה בריאה".

תגיות:שמןצ'יפסמטוגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה