סלבס בהתחזקות

נמרוד לב: "החיבור שלנו הוא כוח, הפירוד מסוכן"

הזמר נמרוד לב, שלומד תורה עם השחקן דני שטג, סיפר: "טעמי המקרא הם כמו תווים, אבל קריאה בתורה היא הרבה יותר מזה. הדת בשבילי הייתה הידיעה שיש מעלית שבת"

אא

המוזיקאי נמרוד לב לומד בשנים האחרונות תורה ומתחזק. הוא עושה זאת יחד עם השחקן דני שטג וחברים אחרים שלו. שטג חזר בתשובה לפני כשלושה עשורים והיום הוא גבאי בבית הכנסת ברחוב הירקון בתל אביב. הוא גם קורא בתורה, בעיקר בבית הכנסת השכונתי שבו הוא מתפלל, בשכונת נווה צדק.

לב, שגדל במשפחה חילונית, הודה בראיון לאתר ynet: "לא הייתה לנו יהדות בבית. הפעם הראשונה ששמעתי קידוש הייתה בגיל 30, ומבחינתי דת הייתה רק הידיעה שיש מעלית שבת".

"גם אחרי שהתחלתי תהליך של תשובה, לא קראתי בתורה, אבל לפני קצת יותר משלוש שנים, בגיל 50, חבר דתי מירוחם, שהוא טייס, שמע שלא עשיתי בר מצווה, ואמר: 'חייבים לתקן את זה'. הוא לימד אותי את טעמי המקרא, עליתי לתורה מול רבים מתושבי היישוב וקראתי מתוך פרשת ואתחנן את עשרת הדיברות. היה ממש שמח, זה כמו הופעה", סיפר. "גדלתי במשפחה מוזיקלית. בשבילי, כמי שלמד מוזיקה קלאסית וידע לקרוא תווים אפילו עוד לפני אותיות, טעמי המקרא הם בעצם כמו תווים, אבל קריאה בתורה היא הרבה יותר מזה – זו אפשרות בשבילי לשיר את הרוחניות של היהדות. אני עומד מול ספר התורה ושר אותו למתפללים, מרגיש את משמעותן של המילים הקדושות כשהן עוברות דרכי, ולכן אך טבעי שבשנים האחרונות, מאז בר המצווה ההיא, אני קורא בתורה בשבתות ובחגים. זה מחבר שמיים וארץ, וזה מחבר אותי".

לב הביא דוגמה מתוך תפילת "הלל" שהקליט בעיצומה של המלחמה. "יש אצלנו בבית הכנסת כמה אמנים מוכרים ורציניים ביותר, ואנחנו מבצעים את ההלל יחד עם כלי נגינה", הוא מוסיף. "זה הוקלט אחרי ששרנו בבית הכנסת 'אנא ה' הושיעה נא', על פי ניגון ברדיצ'ב, והתפללנו להצלחתם, להגנתם ולשמירתם של חיילי צה"ל, ולניצחון גדול שיביא לשחרורם של כל אחינו החטופים ממקום שביים. בשבועיים הראשונים אחרי הטבח, כמו רבים אחרים אמרתי כל הזמן פרקי תהילים, ובמיוחד את הפרק הזה. תוך כדי אמירת התהלים התלבשו אצלי הפסוקים בלחן, ונוצר השיר, שגם הוא יהיה חלק מהאלבום שייצא בקרוב בעזרת השם, בתקופה לא רגילה כזו".

הזמר התייחס לנושא האחדות בעם ישראל: "הפירוד מסוכן – ועכשיו, יותר מתמיד, יש חשיבות גדולה להשמיע את הצליל הזה כדי לנסות לחבר ולקרב לבבות, לפעול לאחדות ולאהבת ישראל. החיבור שלנו הוא כוח. מטרה נוספת היא לנסות לחזק ולשמח כמה שיותר, כי אנחנו בזמן מיוחד שלא היה כמוהו מעולם, והדרך שלי להיטיב לזולת היא באמצעות האמנות".

לסיום אמר לב: "בפרשת השבוע כתוב: 'וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם'. כמו שאומר ידידי, המשורר אמיר ברילנט, 'אתה צריך לבוא לנקודת המפגש של המילים המקודשות כשאתה נקי, כי יצירה זו קדושה'".

תגיות:קידושנמרוד לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה