חדשות בארץ

המעגל נסגר: מתכנן הפיגוע בצומת מגידו חוסל על ידי צה"ל בדרום לבנון

עלי מחמד אל-דבס, בכיר בכוח רדואן של חיזבאללה, חוסל בתקיפת מבנה בעיירה נבטיה, שבוע לאחר שניצל מניסיון חיסול. יחד עימו חוסל סגנו, חסן איברהים עיסא

מטוס קרב בשמי דרום לבנון (צילום: David Cohen/Flash90) מטוס קרב בשמי דרום לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

דובר צה"ל מסר היום (חמישי) כי אמש חוסל בדרום לבנון עלי מחמד אל-דבס, בכיר בכוח רדואן של חיזבאללה. יחד עימו חוסלו סגנו, חסן איברהים עיסא, ומחבל נוסף. ארגון הטרור השיעי-לבנוני אישר את החיסול, ועדכן כי 199 מאנשיו נהרגו מאז החלה הלחימה בגבול הצפון.

מצה"ל נמסר כי אל-דבס היה מבין מכוויני הפיגוע בצומת מגידו בחודש מרץ 2023. הוא הוביל, תכנן והוציא לפועל פעילויות טרור רבות כנגד מדינת ישראל, בפרט במהלך המלחמה. בנוסף, היה האחראי בחיזבאללה על הנושא הפלסטיני.

חיסולו של אל-דבס התבצע באמצעות תקיפה אווירית של מטוס קרב על מבנה בו שהה בעיירה נבטיה. יש לציין כי בשבוע שעבר נעשה ניסיון לחסלו באמצעות כטב"ם באותו אזור, אך הוא יצא מניסיון החיסול ללא פגע.

כזכור, הפיגוע במגידו ארע ב-13 במרץ 2023, סמוך לשעה 07:15 בבוקר. מחבל חיזבאללה שחדר לישראל הפעיל מטען צד דמוי כלימגור סמוך לצומת מגידו, בעת שעברו כלי רכב במקום. כתוצאה מפיצוץ המטען נפצע באורח קשה שרף א-דין ח'מאיסי, בן 21, תושב סאלם שבעמק יזרעאל. המחבל נמלט מהזירה, אותר על ידי כוח ימ"מ כעבור מספר שעות וחוסל.

תגיות:חיזבאללהחיסול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה