חדשות בארץ

מחבל שישב עם סינוואר בכלא: "הוא לא היה מבצע את הטבח אם היה מודע להשלכות"

עסמת מנסור ריצה 22 שנים בכלא והכיר היטב את מנהיג חמאס ברצועה. לדבריו, סינוואר "לא חשב שהמצב יידרדר ויהפוך למסוכן כל כך. בכל מקרה הוא לא יימלט מהרצועה"

סינוואר במנהרה (צילום: דובר צה"ל)סינוואר במנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

עסמת מנסור, מחבל פלסטיני שנידון בשנת 1993 ל-22 שנים בכלא ושוחרר ב-2013, ישב עם יחיא סינוואר בכלא הישראלי ולמד להכירו מקרוב. בריאיון לסקיי ניוז שפורסם היום (חמישי), סיפר על השהות לצדו של מנהיג חמאס ברצועה, והסביר כי זה הופתע מהשלכות המתקפה על ישראל.

בריאיון אמר מנסור כי המתקפה על יישובי העוטף נועדה להסיר את המצור הישראלי, לשחרר את שותפיו של סינוואר מהכלא ולהפוך אותו ל"מנהיג הפלסטינים". אך לדעתו "הצעדים שחושבו לא התממשו. התגובה הישראלית הייתה חסרת שליטה".

מנסור סבור כי סינוואר "לא ציפה שהמבצע יהפוך את הדברים לכה מורכבים ושהמצב ידרדר ויהפוך לכל כך מסוכן. זה נתן לישראל את כל הסיבות לשבור את כל החוקים. אם הוא היה יודע מה יהיו ההשלכות, הוא לעולם לא היה מתכנן מבצע בדרך הזאת".

לשאלה מי לדעתו תכנן את המתקפה השיב מנסור: "סינוואר הוא אחד האנשים המרכזיים מאחורי המבצע הזה. הוא רצה לעשות שינוי וניסה מספר פעמים לנהל משא ומתן עם הרשות הפלסטינית, לייצר מערכת יחסים טובה עם מצרים, ולהתגרות בישראל כדי להסיר את המצור על עזה. סינוואר נכשל והיה חייב לעשות שינוי אסטרטגי כדי להוביל מבצע גדול כזה, שהוא תכנן חלק גדול ממנו".

בסיום הריאיון ציין מנסור כי להערכתו סינוואר עדיין בעזה והוא לא יימלט ממנה: "אם הוא יעזוב את עזה, הפופולאריות שלו והלגיטימיות שלו כמנהיג ייפגעו".

תגיות:יחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה