חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לחברי המשלחת הישראלית למשא ומתן על עסקת חטופים שלא לצאת לשיחות ההמשך בקהיר. אבו מאזן יצא נגד חמאס: "השלימו במהרה עסקת חטופים עם ישראל"

נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (רביעי) לחברי המשלחת הישראלית למשא ומתן על עסקת שחרור חטופים, שלא לצאת מחר לפגישה נוספת בקהיר. נתניהו נימק את החלטתו בכך שישראל "לא תיכנע לדרישות ההזויות של חמאס".

ראש הממשלה התייחס למתווה החטופים וציין כי "השבוע שחררנו שניים מחטופינו במבצע צבאי מזהיר. עד עכשיו שחררנו 112 מחטופינו בשילוב של לחץ צבאי חזק ומשא ומתן תקיף. זה גם המפתח לשחרור יתר חטופינו: לחץ צבאי חזק ומשא ומתן מאוד תקיף. וכן, אני עומד על כך שחמאס ירדו מהדרישות ההזויות שלהם - וכשהם ירדו מהדרישות האלה נוכל להתקדם".

כזכור, אתמול שבה ארצה המשלחת, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, לאחר שקיימה פגישות עם ראש המודיעין המצרי, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. המשלחת דיווחה שאין התקדמות במשא ומתן.

חברי המשלחת ציינו כי חמאס מוכן לשקול התקדמות מסוימת, בתמורה לכך שישראל תיענה לדרישות שפורטו בתשובה להצעה שהונחה בפני ארגון הטרור בפריז לפני כשבועיים. בין היתר דרש החמאס שחרור אלפי אסירים מהכלא הישראלי, הסרת המצור מעזה, הגדלת הסיוע לרצועה, נסיגה מלאה של כוחות צה"ל, הפוגה בת 35 ימים תמורת 35 חטופים ולאחר מכן סיום המלחמה, ואז משא ומתן חדש שיוביל לשחרורם של כל החטופים.

המצרים הציעו למשלחת להגיע בשנית לקהיר, ולנהל שלושה ימים של דיונים בניסיון לפתור את המחלוקת ולקדם את המשא ומתן. לשכת ראש הממשלה מסרה הערב כי "בקהיר לא נמסרה לישראל שום הצעה חדשה של החמאס לשחרור חטופינו. ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד על כך שישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס. שינוי בעמדות החמאס יאפשר להתקדם במשא ומתן".

מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר בתגובה כי המשפחות "קיבלו בתדהמה מוחלטת את ההחלטה לסכל את המשא ומתן בקהיר. מדובר בהחלטה שמשמעותה גזר דין מוות ל-134 חטופים".

אבו מאזן לחמאס: "השלימו במהרה עסקת חטופים עם ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא לחמאס "להשלים במהרה עסקת חילופי שבויים עם ישראל כדי לחסוך בקורבנות של עמנו הפלסטיני". לדבריו, "עלינו לשאת באחריות שלנו בעצירת המלחמה המקיפה הזו בעם הפלסטיני. אנחנו רואים בכולם אחראים להצבת המכשולים שמשבשים את העסקה. זה לא נסבל יותר - הזמן הגיע שכולם יישאו באחריות".

אבו מאזן הוסיף, בפנייתו לחמאס: "חסכו לעם הפלסטיני הצרות של אסון נוסף עם השלכות לא רצויות. זה לא פחות מסוכן מהנכבה של 1948. יש להימנע מהתקפה של ישראל ברפיח שתוביל לאלפי קורבנות, סבל ועקירה".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה