חדשות בארץ

מידע שנתפס בפשיטה בעזה: סינוואר תועד במנהרה בחאן יונס

בעת פשיטה על מנהרה ברצועה, לוחמי צה"ל איתרו סרטון בו נראה מנהיג החמאס בעזה באחת המנהרות. ההערכה היא כי הצילום הוא בן מספר שבועות. ביממה האחרונה צה"ל חיסל עשרות מחבלים וקרא לתושבי מרחב רפיח להתפנות

לחימה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)לחימה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

בידי ישראל יש תיעוד של יחיא סינוואר כשהוא במנהרה בחאן יונס - כך נחשף היום (שלישי) בחדשות 13. על פי הדיווח, סינוואר תועד במנהרה אסטרטגית של חמאס שצה"ל פעל בה בימים האחרונים. ככל הנראה הוא צולם במצלמות אבטחה של חמאס ולא נראה פצוע. בתיעוד נראה מנהיג חמאס בעזה כשהוא עם אשתו ושניים או שלושה ילדים לפחות, וכן עם אדם נוסף שמוביל אותם. מבדיקת הסרטון עולה כי הוא צולם כשבוע לאחר תחילת המלחמה.

הכוחות ממשיכים לפעול במרחב חאן יונס ובלב העיר. טנקים של צה"ל הקיפו את בית החולים נאצר במערב העיר וקראו לאזרחים ולעובדים להתפנות. דובר צה"ל עדכן בנסיבות שהביאו לנפילתם של שני קצינים ונגד בחיל ההנדסה ששמותיהם הותרו היום לפרסום. על פי דובר צה"ל, סא"ל (במיל') נתנאל אלקובי, רס"ן (במיל') יאיר כהן ורס"ל (במיל') זיו חן, היו חלק מכוח שעסק בטיהור תשתיות טרור בשכונת עבסאן הקטנה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646, הנלחמים במרחב זה, חיסלו מחבלים, פשטו וטיהרו תשתיות טרור וחשפו ונטרלו תוואי תת-קרקע.

במהלך המבצע, הוקם ציר לפינוי האוכלוסייה מהמחסה ובו התפנו אלפים. המחסה שימש את חמאס ובמהלך פעילות הלוחמים, התפוצץ מטען בבניין ממולכד, וכתוצאה מהפיצוץ נפלו אלקובי, כהן וחן, ונפצעו לוחמים נוספים.

בנוסף, דובר צה"ל מסר כי לוחמי חטיבה 7 חיסלו מעל ל-30 מחבלים. לוחמי צנחנים חיסלו מחבלים שניסו לנוע בחסות האוכלוסייה האזרחית ולוחמי יחידה 414 איתרו וחיסלו מחבלים ששינעו מטענים על גבי אופנוע. לוחמי הצנחנים חיסלו שני מחבלים שניסו לנוע בחסות האוכלוסייה האזרחית, כאשר אחד מהמחבלים זוהה מכוון אקדח לעבר כלי ממוגן של הכוח. הלוחמים הגיבו מיידית וחיסלו את המחבל.

במרכז הרצועה, צוות קרב של חטיבת הנח"ל חיסל כעשרה מחבלים במהלך היממה האחרונה. במסגרת הפעילות, מכלול האש החטיבתי זיהה חוליית מחבלים שנכנסה למבנה ממנו נערכה לירי נ"ט על כוחותינו, תוך דקות אחדות נסגר מעגל על המחבלים ומטוס קרב חיסל את החולייה.

נערכים למבצע ברפיח וקוראים לאזרחים להתפנות

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ישראל הציעה להקים מתחמי אוהלים לתושבים פלסטינים שיפונו מרפיח, כחלק מתוכנית שתמומן על ידי ארה"ב ומדינות ערביות לקראת תמרון קרקעי של כוחות צה"ל ברפיח. לפי הדיווח, ההצעה הוצגה למצרים בימים האחרונים והיא כוללת הקמת 15 מתחמים, שכל אחד מהם יכיל כ-25 אלף אוהלים, בדרום-מערב הרצועה. לפי גורמים רשמיים, מצרים תהיה אחראית על הקמת מחנות האוהלים ובתי חולים באזור.

במשרד ראש הממשלה סירבו להגיב על הדיווח, על רקע אזהרות הממשל האמריקני מפני כניסה לעיר שהפכה מקלט ליותר ממיליון תושבי הרצועה. "אסור להתקדם לעבר מבצע ברפיח בלי תוכנית אמינה להבטחת ביטחונם של יותר ממיליון פליטים", אמר הנשיא ג'ו ביידן אתמול. לעת עתה, בממשל מאמינים כי פעולה רחבת היקף ברפיח עדיין לא קרובה.

ה"עיתונאי" שתיעד את הטבח עבור חמאס נפצע בניסיון חיסול ברפיח

רשת אל ג'זירה דיווחה כי כתב הערוץ, איסמאעיל אבו עומר והצלם אחמד מטר, נפצעו בתקיפה של כטב"מ ישראלי צפונית לרפיח. אבו עומר תועד פושט יחד עם מחבלי חמאס לישראל בשמחת תורה, ותיעד את הקרבות עם כוחות צה"ל סמוך לניר עוז. הפלסטינים דיווחו כי מצבו קשה.

תגיות:עזהיחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה