חדשות בארץ

משפחות החטופים לבית הדין הבינלאומי: הוציאו צווי מעצר למנהיגי חמאס

מטה משפחות החטופים הודיע כי ביום רביעי תוגש תלונה לבית הדין הבינלאומי. הדרישה: לחקור את פשעי החמאס בעוטף ואת חטיפתם של מאות ישראלים וזרים. התובע הראשי של בית הדין: "מנהל חקירה של המצב בפלסטין"

מיצג בכיכר החטופים (צילום: Miriam Alster/Flash90)מיצג בכיכר החטופים (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

מהלך חסר תקדים: מטה משפחות החטופים הודיע היום (שני) כי יגיש ביום רביעי תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בהודעת המטה נמסר כי כמאה נציגי משפחות החטופים יגיעו להאג כדי להגיש את התביעה באופן אישי.

התלונה כוללת אישומים כגון: רצח עם, חטיפת בני אדם, עינויים ואישומים נוספים. המשפחות מצפות שבסיום ההליך יוצאו צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס בגין פשעיהם. התלונה תוגש לאחר עבודה מאומצת של כארבעה חודשים, בסיוע של עשרות עורכי דין מהארץ ומהעולם.

ממטה משפחות החטופים נמסר כי "התלונה היא תוצר של עבודה מאתגרת שבוצעה בראשות מחלקת המשפט הבינלאומי של המטה ובהובלת ד''ר שלי אביב ייני, שלטובת הגשת התביעה שיתפה פעולה עם עו"ד יובל ששון ממשרד עורכי הדין מיתר שהקצו עשרות עורכי דין לטובת הטיפול בתלונה, מרכז ראול ולנברג לזכויות אדם שנרתמו ורתמו צוות רחב וכן משרד סאליבן אנד קרומוול. בשבועות הקרובים יטוסו להאג חטופים ששוחררו מהשבי וקרובי משפחה של חטופים שעודם מוחזקים בידי חמאס לצורך מתן עדות. המטרות קצרות הטווח של הגשת התלונה כוללות הוצאת צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס. צעד זה צפוי להפעיל לחץ משמעותי לשחרור שאר החטופים ולשמש כמנגנון להבאת צדק לקורבנות ולמשפחותיהם".

התובע הראשי בהאג: "מנהל חקירה על המצב בפלסטין"

התובע מטעם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, מסר היום כי הוא "מודאג עמוקות" בעקבות הדיווחים על הפצצות ופעילות אפשרית של צה"ל ברפיח. לדבריו:  "המשרד מנהל חקירה של המצב בפלסטין, של כל הפשעים המבוצעים לכאורה. אלו המפרים את החוק ייענשו. המצב זוכה לדחיפות עליונה. מי שלא פועל בהתאם לחוק - שלא יתלונן כשהמשרד שלי ינקוט בפעולות". התובע הוסיף קריאה לשחרור מיידי של כל החטופים, וציין כי הנושא מהווה "חלק חשוב" מהחקירה.

תגיות:חטופים בעזהבית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה