חדשות בארץ

פשיטה על בית חולים בחאן יונס: 20 מחבלים נעצרו בתוכו

מחבלי חמאס ניצלו את בית החולים אל אמל בחאן יונס ויצאו ממנו לתקיפות נגד חיילי צה"ל. העצורים הועברו לחקירה בישראל. לאחר הפעילות, צה"ל אפשר הכנסת ציוד רפואי לבית החולים

בית החולים בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)בית החולים בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר לפרסום (שני) כי בפעילות של לוחמים בבית החולים אל אמל בחאן יונס, נעצרו 20 מחבלי חמאס שהסתתרו בתוכו. המחבלים ניצלו את מקום המסתור במתקן הרפואי על מנת לצאת לביצוע תקיפות נגד חיילי צה"ל הפועלים במרחב.

הפשיטה על בית החולים נעשתה על ידי צוות הקרב של חטיבת גבעתי, שייטת 13 וכוחות מיוחדים נוספים, בהכוונה מודיעינית של שב״כ ואמ״ן. גורמים בצה"ל ציינו כי "הפעילות כללה תיאום מקדים עם בית החולים, והכוחות סרקו את בית החולים בצורה מדויקת וסלקטיבית, ללא הפעלת אש וללא פגיעה בחולים או בצוות הרפואי". לאחר הפעילות, צה"ל, באמצעות מנהלת התיאום והקישור לעזה של מתפ״ש, אפשר הכנסה של עשרות בלוני חמצן שנתרמו מארגונים בינלאומיים למטופלי בית החולים.

בצה"ל הוסיפו כי הלוחמים תודרכו מראש על החשיבות במניעת הפגיעה בחולים, צוותים רפואיים, אזרחים וציוד רפואי, זאת בהתאם לדין הבינלאומי. מדובר צה"ל נמסר כי "פעילות זו מוכיחה שוב את דפוס הפעולה הציני של חמאס, המשתמש בבתי חולים ובמסווה אוכלוסייה לצורכי מסתור של מחבלים".

תגיות:חאן יונסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה