חדשות בעולם

פוטרה בכירה ב-BBC שפרסמה פוסטים אנטישמיים

תאגיד השידור הבריטי הודיע כי דון קוואבה פוטרה בעקבות שורה של התבטאויות אנטישמיות והכחשת השואה. מהרשת נמסר: "לא נסבול פוגענות. אנחנו מתייחסים להאשמות כאלו ברצינות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכירה בתאגיד השידור הציבורי הבריטי BBC, דון קוואבה, פוטרה מתפקידה בעקבות שורה של פוסטים אנטישמיים שפרסמה באחרונה. כך הודיעה היום (שני) הנהלת הרשת.

הבכירה העלתה פוסטים ברשתות החברתיות, בהם כינתה את היהודים "זן פולש". בנוסף, השתמשה במילה "Holohoax", שילוב של המילים "שואה" ו"תרמית", מושג המשמש באופן תדיר מכחישי שואה, וכתבה כי השואה היא "תרמית". באחד הפוסטים היא אף השוותה את ישראל לנאצים.

בפוסט שפרסמה לפני כשבוע כתבה קוואבה כי היהודים הם "טפילי אפרטהייד נאציים שיש להם אפס זכות, קשר היסטורי או קשר דם לפלסטין". ביום שישי האחרון שיתפה סרטון המתאר את היהודים כ"נבזיים ומגעילים". לדבריה, "ישראל זו האדמה ששייכת לפלסטינים".

ברשת ציינו כי הבכירה הוזהרה כבר לאחר הטבח בעוטף לחדול מהעלאת פוסטים. זאת לאחר שכתבה ברשתות החברתיות, בתגובה למתקפת החמאס, כי "הקארמה מגיעה לישראלים הפולשים". בנוסף, טענה כי המקורות של העם היהודי לא קיימים ואין עם כזה.

דובר ה-BBC אמר כי "אנחנו לא מגיבים בנוגע לחברי צוות, אבל יש לנו הליכים מבוססים וחזקים כדי לטפל בבעיות כאלו. אנחנו לא סובלים אנטישמיות או כל צורה של פוגענות, ואנחנו מתייחסים לכל האשמות כאלו ברצינות ונוקטים בצעדים משמעתיים מתאימים בכל מקום שצריך".

תגיות:בריטניהBBCאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה