חדשות בארץ

חמאס: "עסקה רק בתמורה לנסיגת צה"ל וסיום המלחמה"

על רקע הפגישה של ראשי המוסד והשב"כ בפריז עם ראש ממשלת קטאר, והניסיון להניע מהלך שיוביל לשחרור חטופים, ארגון הטרור ממשיך לדרוש את סיום המלחמה בתמורה למשא ומתן. השיחות יימשכו במהלך השבוע

ראשי המוסד והשב"כ (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)ראשי המוסד והשב"כ (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)
אא

חמאס פרסם היום (שני) הודעה, לפיה משא ומתן לשחרור החטופים הישראלים יתנהל רק לאחר שישראל תיסוג מהרצועה ותודיע על סיום המלחמה. הודעת ארגון הטרור היא על רקע הפגישה אתמול בפריז, בה השתתפו ראשי המוסד והשב"כ לצד ראש ה-CIA האמריקני, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר.

על פי דיווח בתקשורת האמריקנית, ישראל הציעה הפוגה בלחימה למשך כחודשיים ושחרור אסירים, בתמורה לכך שחמאס ישחרר את החטופים במספר פעימות ובפרק הזמן שנקבע. הצעת ישראל כוללת שחרור נשים, מבוגרים וחולים בלבד והמשך המשא ומתן על יתר החטופים. הצעה זו הועברה אתמול בפגישה שקיימו בפריז ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במיל' ניצן אלון, עם ראש ה-CIA האמריקני וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני וראש המודיעין המצרי עבאס כמאל.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר לאחר המפגש בפריז כי "הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית. קיימים עדיין פערים משמעותיים שבהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות". הקבינט המצומצם ידון הערב בפרטי הפגישה.

בכיר חמאס סאמי אבו-זהרי אמר היום לרויטרס כי "הצלחת הפסגה בפריז תלויה בהסכמת ישראל להפסיק את התוקפנות ברצועת עזה". התקשורת הפלסטינית דיווחה כי חמאס לא חוזר בו מדרישותיו: שחרור כל האסירים, נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה והתחייבות ישראל, בערבות בינלאומית שהמלחמה הסתיימה ולא תחודש.

ראש ממשלת קטאר א-ת'אני המריא מפריז לארה"ב, שם ישתתף בוועידה וידון עם בכירים בבית הלבן על המגעים לעסקת חטופים. לשכתו הודיעה כי "בשולי הוועידה, ייפגש א-ת'אני גם עם משפחות חטופים ישראלים".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה