חדשות בארץ

לאחר שנפצע קשה בעזה – הלוחם הימני וחברו השמאלני קוראים לשנות את השיח

איתן, שמגדיר את עצמו "ביביסט", וחברו הטוב רון, שהפגין נגד הרפורמה המשפטית, הפסיקו לדבר בעקבות חילוקי דעות. רק לאחר שנפצע קשה בעזה, הבין איתן שאותם אנשים שיצא נגדם ברשת, עשו הכול בשביל להגן עליו בשדה הקרב. היום הם קוראים לשנות את השיח

ד"ר איתן תורג'מן. צילום מסך ערוץ 12ד"ר איתן תורג'מן. צילום מסך ערוץ 12
אא

סרן ד"ר איתן תורג'מן, שמגדיר את עצמו "ביביסט", היה פעיל ברשת נגד המחאות שהתפשטו בארץ לפני ה-7 באוקטובר. כיום, לאחר שנפצע קשה בקרב בעזה, הוא מאמין שהשיח המפלג חייב להשתנות.

על היום בו נפצע, איתן אמר בסרטון שהעלה לרשת כי בזמן שירו עליו בעזה מכמה בתים, הוא הבין שהטייסים מעליו עושים את כל שביכולתם בשביל להפיל את חוליית המחבלים שמנסים להרוג אותו ואת חבריו. "אנשים שכעסתי עליהם, סביר להניח שהם היו מילואימניקים שעמדו בקפלן לפני, ויכול להיות שגם רבתי איתם בטוויטר כמו איזה אידיוט. אני נבוך מזה", סיפר איתן.

רון אמסלם (שם בדוי), חברו הטוב של איתן מימי נעוריו, הוא טייס קרב שתמך במחאת הטייסים ובהפגנות נגד הרפורמה. איתן, מנגד, הוא ימני שהצביע ליכוד והתנגד למחאה. בראיון לערוץ 12, אמר איתן כי השיח ביניהם התחיל טוב והפך להיות קשה. "הוא היה נעלב ממני ואני ממנו", אמר, עד שבסוף הם הפסיקו לדבר.

מה שגרם לקרע בין השניים היה ציוץ בטוויטר, בו איתן תיאר שיח דמיוני בין טייס מסוק לקצין שמבקש סיוע אווירי במהלך קרב. הטייס שאל את הקצין אם הוא בעד או נגד הרפורמה בשיח הדמיוני ביניהם. איתן לא דמיין שאותה סיטואציה תתקיים במציאות, אך לא תסתיים כמו בציוץ. "במהלך קרב בצפון הרצועה הייתה לנו איזושהי היתקלות לא פשוטה והיו מעלינו מסוקים כל הדרך, כל הזמן. עד שהם הצליחו להוריד את הטיל במקום. היו פשוט מחיאות כפיים, ואני עולה מול הטייסים בהתרגשות ואומר להם: 'אתם אחים שלי, אתם לוחמי על'".

"השיח הזה איתם פשוט גרם לי איזושהי התעלות, והבוקס לבטן שקיבלתי ב-7 באוקטובר הפך להיות איזשהו מין רצון כזה להגיד, 'למה? למה הגעתי למצב הזה שאני מדבר כל כך בחוסר כבוד, טוען כלפי אנשים שהם לא יהיו מחויבים כלפיי. הם איתי, הם לוחמים איתי", הוסיף איתן.

לאחר שבועיים של לחימה אינטנסיבית, איתן נפצע קשה מטיל שפגע בבניין בו שהה. "אנשים עשו שם דברים מדהימים - רצים לתוך האש בשביל החברים שלהם, זה מה שאני חוויתי. וזה קירב אותי לחוויה הזו של הצורך בתיקון", אמר.

גם רון, חברו הטוב של איתן, הרגיש נבוך בעקבות הקרע שנוצר ביניהם. הוא הגיע לבקר את חברו הטוב בבית החולים והרגיש שהוא מתבייש. "הבן אדם הזה הלך, נכנס לעזה, נפצע, כמעט נהרג, בשבילי. ואני יודע שבאיזושהי נקודה אני נתתי לו את התחושה שאני מכניס את המחויבות שלי אליו ולצבא לתוך המשוואה בכלל. וזה צעד אחד שהיה יותר מדי".

אומנם אף אחד מהם לא שינה את דעותיו. איתן עדיין תומך ברפורמה המשפטית, ורון לא מתחרט על ההפגנות נגדה. עם זאת, השניים אומרים שיש מקום לתיקון ולכן קם הרעיון של "תיקון 24" – שישנה את השיח בינינו. "הקמנו את ההתארגנות הזאת לא כנגד משהו, אנחנו לא מוחים נגד שום דבר. אנחנו רוצים לשנות, רוצים לתקן. אנשים נלחמים, אנשים מתים, שופכים את הדם שלהם אחד ליד השני. מישהו חושב על הפוליטיקה בשדה הקרב?", סיכם איתן.

תגיות:שיח מפלגחדשות בארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה