בריאות ותזונה

הנזק של חומציות יתר: מה זה עושה לדם, ואין מאזנים את החומציות?

כאשר נוצרת בגוף חומציות יתר, הגוף מנסה להיות בסיסי. הוא מעביר לדם מינרלים בסיסיים, סותרי חומצה, כמו סידן מהעצמות והשיניים – דם חומצי גורם לבריחת סידן ולעששת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי העיכול, לכל מזון יש השפעה, חומצית או בסיסית.

איזון חומציות ובסיסיות תקין בגוף חשוב לתפקודים רבים. לגוף ישנם מנגנוני הגנה שתפקידם לשמור על האיזון, אך כאשר התזונה מורכבת בעיקר ממוצרים יוצרי חומצה, הגוף לא יכול לעמוד בקצב. זה מצב שקורה לנו בגלל שהתזונה שלנו השתנתה לאורך השנים. המעבר לתזונה מתועשת הביא לעליה ברמת החומציות בגוף – בגלל תרופות, חומרי הדברה, מטוגנים, מזון מעובד, קפה, סוכר לבן, תחליפי סוכר, מזון משומר, שומן מוקשה, משקאות אנרגיה ומשקאות קלים.

חומציות יתר מקטינה את היכולת של הגוף לספוג מינרלים וויטמינים, ומפחיתה את ייצור האנרגיה בתאים. יכולת התיקון של התאים שניזוקו קטנה, וכך גם היכולת של הגוף להפטר ממתכות כבדות ומרעלים. גם החיידקים הטובים במעי ואנזימים חשובים לא מצליחים לתפקד כראוי כאשר הדם חומצי, וזה פוגע בתהליך העיכול ובפינוי הפסולת. החומציות גורמת לגוף להיות חשוף יותר לחולי, מכבידה ויוצרת עייפות וחוסר רצון להתקדם, במישור הפיזי וגם המנטלי.

כאשר נוצרת בגוף חומציות יתר, הגוף מנסה להיות בסיסי. הוא מעביר לדם מינרלים בסיסיים, סותרי חומצה, כמו סידן מהעצמות והשיניים – דם חומצי גורם לבריחת סידן ולעששת.

הגוף החומצי מייצר תאי שומן כדי לאגור פסולת. השמנה תלויה גם באיכות המזון, ולא רק בכמות הקלוריות. דם חומצי לאורך זמן גורם גם לייצור ולאגירה של כולסטרול וטריגליצרידים.

בין התסמינים לגוף חומצי נמצא כאבי ראש, עייפות, בחילות, נפיחות בטנית וגם שיעול.

כדי לשפר ולהגיע לאיזון נכון, צריך לצרוך יותר מזונות בסיסיים. ככל שהתזונה קרובה יותר לצורה הטבעית שלה, היא בסיסית יותר.

לפירות טריים (פרט לשזיפים), כאשר הם בבשלות הטובה שלהם, יש תגובה בסיסית. מפירות שהם בוסר נקבל תגובה חומצית. ירקות מכל הסוגים – יש בסיסיים יותר ויש פחות, אבל כולם טובים, וחשוב לשלב אותם, גם חיים וגם מבושלים.

קטניות מכל הסוגים הן חשובות. בעיקר קטניות מונבטות, אך אפילו השריה במים תספיק כדי להפוך אותן לבסיסיות יותר.

חלבונים מהחי יוצרים עודף חומצה. חשוב לשלב אותם עם ירקות, בעיקר עלים ירוקים, כדי לאפשר איזון.

נשימות, הרפיות ופעילות גופנית יעזרו לגוף להוריד חומציות.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותחומציות יתר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה