בריאות ותזונה

התשובה שתפתיע אתכם: כמה קוביות שוקולד מומלץ לאכול ביום?

אם היו מאפשרים לאכול שוקולד ללא הגבלה או השפעה על הבריאות, סביר להניח שהרוב היה מסכים. למה רבים נמנעים ממנו, איזה שוקולד כדאי לכם לאכול והאם שוקולד חלב עדיף על מריר?

אא

אם היו מאפשרים לבני האדם לאכול מאכל אחד ביום שלא מפריע לתפקוד או מזיק לבריאות וכמובן – לא מעלה את צריכת הקלוריות, סביר להניח שחלק היו בוחרים בשוקולד. המאכל הפופולרי הפך בשנים האחרונות למצרך שרבים מנסים להימנע ממנו בגלל שיקולים בריאותיים או בעיות סוכר, אבל מתברר שצריכה מאוזנת שלו דווקא יכולה להועיל לכם.

ד"ר סיגל סופר, דיאטנית ראשית בחטיבת הרפואה של קופת חולים מאוחדת, מסבירה בטור מיוחד שפרסמה באתר N12 שמקור הקקאו הוא בכלל באזורים הטרופיים של דרום אמריקה, כשהאינדיאנים נהגו להכין מפולי הקקאו משקה שנחשב לממריץ. בהמשך, עם ההגירה של הקקאו לאירופה התווספו למשקה גם וניל, סוכר וחלב.

השוקולד שאנחנו אוכלים היום מכיל מוצקי קקאו, חמאת קקאו ולפעמים חלב. לדבריה, איכות השוקולד נגזרת מזן הקקאו וסך מוצקי הקקאו. ככל שהוא גבוה יותר, כלומר ככל שהשוקולד מריר יותר, כך איכותו התזונתית גבוהה יותר. כיום, שוקולד איכותי מכיל לפחות 70% מוצקי קקאו. שוקולד חלב מכיל אבקת חלב והרבה פחות מוצקי קקאו. שוקולד לבן מבוסס על חמאת הקקאו ולא מכיל בכלל מוצקי קקאו.
עוד לדבריה, מוצקי הקקאו מכילים פוליפנולים - רכיבים הפועלים כנוגדי חמצון ושומרים על כלי הדם. חומר נוסף הוא טיאוברומין שלו השפעה על הרחבת כלי דם המובילים דם ללב ויש לו והשפעה על הורדת לחץ הדם. השוקולד מכיל גם רכיב שמעלה את מצב הרוח. הקקאו עשיר באשלגן, מגנזיום ומכיל גם ויטמין A.

אז כמה קוביות שוקולד אפשר לאכול ביום? "אחרי שבחרתם בשוקולד מריר איכותי, רצוי שלא תפריזו בכמות", היא מסכמת. "מומלץ לצרוך לא יותר מ-2-3 קוביות ביום. ניתן לאכול אותו בשילוב חופן אגוזים או שקדים או אחרי ארוחה בריאה (למניעת עלייה ברמות הסוכר). 4 קוביות של שוקולד מכילות 100 קלוריות. לסיכום, שלבו את השוקולד הנכון, במינון הנכון ובזמן הנכון בתפריט היומי ותהנו".

תגיות:שוקולדבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה