חדשות בעולם

חברת התעופה הסבה פעילותה מתיירות להטסת פעילי טרור

גורמי מודיעין בארה"ב דיווחו כי חברת התעופה העיראקית "פליי בגדד" הטיסה ציוד לחימה, מזוודות כסף ופעילי טרור לסוריה ולבנון. הפעילים גויסו ללחימה בישראל וכעת האמריקנים יטילו עליה סנקציות

מטוס של חברת "פליי בגדד" (צילום: לפי סעיף 27א')מטוס של חברת "פליי בגדד" (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

משרד האוצר האמריקני הודיע היום (רביעי) כי בהמלצת גורמי המודיעין הוא מטיל סנקציות על חברת התעופה העיראקית "פליי בגדד". סוכני מודיעין אמריקנים סיפקו ראיות לפיהן החברה הטיסה פעילי טרור עיראקים ואיראנים ללבנון וסוריה, כדי שיילחמו במסגרת המיליציות הפועלות משם נגד ישראל וארה"ב. בנוסף, מטוסי החברה שימשו להעברת מזוודות כסף לארגוני טרור, ואף הובילו טילים, רימונים, אמצעי לחימה ותחמושת.

הסנקציות הוטלו על החברה עצמה וגם על המנהל הכללי שלה, עבדול קדים אלוואן אל-שבאני. לפי משרד האוצר של ארה"ב, טיסות החברה סיפקו משלוחי נשק ושקים של מטבע אמריקני לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק לצורך העברה לחיזבאללה, לחברי משמרות המהפכה ולקבוצות מיליציה איראניות. "פליי בגדד" אף הטיסה לאחרונה לוחמים עיראקים כדי לתמוך ב"התקפות השלוחות האיראניות על ישראל בעקבות התקפת חמאס".

בעדויות שנחשפו תועדו העמסת המטוסים בטילים בליסטיים מסדרת "פתח", "זולפיקאר" ו"פאג'ר" מתוצרת איראנית, כמו גם AK-47, RPG-7 ורימונים ומקלעים אחרים, לקבוצות הנתמכות על ידי איראן בסוריה. בדו"ח המודיעין נכתב בין היתר כי "חיזבאללה השתמשה ב'פליי בגדד' כדי להעביר לוחמים, נשק וכסף לסוריה וללבנון למען תמיכה במשטר הסורי. מנהיגי הארגון השתמשו בטיסות של 'פליי בגדד' בהזדמנויות מרובות כדי להעביר שקיות של מטבע אמריקני וכלי נשק מתוצרת ארה"ב שהושגו באמצעות איסוף בשדה הקרב מעיראק ללבנון. חיזבאללה שלח לוחמים מעיראק ללבנון בטיסות של 'פליי בגדד' כדי להשתתף באימוני מבצעים מיוחדים של הארגון".

הסנקציות אוסרות מעתה כל עסקה עם החברה "של אנשים בארה"ב הכוללות רכוש או אינטרסים הקשורים לספק ולמנכ"ל שלה". החברה הכחישה את ההאשמות של ארה"ב ואמרה כי תנקוט צעדים משפטיים כדי לדרוש פיצוי על הפסדים הנובעים מהסנקציות "כיוון שברור שההחלטה התבססה על מידע מטעה ושקרי ואינה יכולה לעמוד בפני החוק".

החברה מפעילה צי של שמונה מטוסי בואינג 737 וקווים ל-25 יעדים בעולם, כולל השכנות לבנון, ירדן ומצרים, כמו גם טורקיה, איחוד האמירויות, טוניסיה, הודו, רוסיה, בלרוס, ארמניה, גיאורגיה ועוד.

תגיות:סנקציותארה"בסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה