חדשות בעולם

נכסים של 5 בכירי חמאס יוקפאו - ארה"ב ובריטניה הודיעו על הטלת סנקציות

ממשלות בריטניה וארצות הברית הכריזו על הטלת סנקציות כלכליות נגד אנשי חמאס וג'יהאד אסלאמי המתגוררים באירופה, עזה וישראל. האיחוד האירופי הודיע במקביל כי הטיל סנקציות על איש כספים של חמאס הפועל באירופה

כספים שנתפסו בבתי אנשי חמאס בעזה (צילום: דובר צה"ל)כספים שנתפסו בבתי אנשי חמאס בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

בריטניה וארצות הברית הכריזו היום (שני) על הטלת סנקציות נגד חמישה בכירים וגורמי מפתח ברשת הכלכלית של החמאס והג'יהאד האסלאמי. ברשימת הבכירים: זוהיר שמאלח, איש כספים משמעותי של חמאס, המנהל את חברת אל-מוטהאדון לחלפנות כספים; אחמד שריף עבדאללה עודה, שבעבר הפעיל את תיק החברות הבינלאומיות של ארגון הטרור; איסמעיל ברהום, חבר הלשכה המדינית של חמאס בעזה וחבר מועצת השורא; חסן אל וורדיאן, מנהיג בכיר של חמאס בבית לחם; וג'מיל יוסוף אחמד עליאן, גורם בכיר בג'יהאד האסלאמי ואיש ציבור של הארגון בעזה.

על האישים הללו יוטלו גם צווי איסור נסיעה, והם לא יוכלו להיכנס לשטחי בריטניה וארה"ב. הסנקציות נועדו לסייע בקטיעת זרימת הכספים שעוזרת לארגוני הטרור, לרבות כספים מאיראן. מדובר בהודעה השלישית של סנקציות מתואמות בין בריטניה לארצות הברית נגד ארגוני הטרור מאז הטבח בשמחת תורה.

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר כי "הסנקציות הללו מעבירות מסר ברור לחמאס – בריטניה ושותפיה מחויבות להבטיח שלא יהיו עוד מקומות מסתור לאלו שמממנים פעילויות טרור. כדי שתהיה הפסקת אש בת קיימא בעזה, חמאס לא יכול להישאר בשלטון ולהיות מסוגל לאיים על ישראל. הסנקציות הללו תומכות במטרה קריטית זו, באמצעות שיבוש רשתות הכספים שמחזיקות את חמאס פעיל, לרבות אלו שמגיעות מאיראן".

האיחוד האירופי הודיע במקביל כי הטיל סנקציות על אזרח סודני בשם עבדלבאסיט חמזה, הפועל דרך חברות שונות באירופה ומגייס כספים לחמאס. חמזה מחזיק בחברת נדל"ן ספרדית בשם "זאווייא" ושותף בחברה קפריסאית בשם "מאטץ".

כזכור, בחודש שעבר הוטלו סנקציות בבריטניה על מחמוד א-זהאר, ממייסדי חמאס, ועל עלי בראכה, ראש מערך קשרי החוץ של חמאס שהגן בפומבי על הטבח והצדיק את חטיפת האזרחים. צעד דומה ננקט נגד אכרם אל-עג'ורי, סגן מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, שהיה מעורב במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס נגד ישראל. אל-עג'ורי, הפועל מסוריה, הוא מנהיג פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור.

לפני כחודשיים הוטלו סנקציות על אנשי חמאס הפועלים בלבנון ואלג'יריה. ברשימה זו: מאהר עובייד – מנהיג פוליטי שהחזיק בעבר במשרות בכירות בחמאס; חאלד חומאן ורידא עלי חמיס – שהזרימו כספים לחמאס באמצעות מערכות החלפת המטבע שלהם בלבנון; ואיימן אחמד אל דווייק – איש כספים של חמאס שפועל מאלג'יריה, וסייע בהפעלת תיק ההשקעות הבינלאומי של הארגון.

תגיות:חמאסכספי טרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה