חדשות בעולם

לא מפתיע: ארדואן החל בצעדים כלכליים נגד ישראל

מאז החלה המלחמה החלה טורקיה בצעדים נגד ישראל, אבל כעת היא החליטה להפסיק לייצא אליה, זאת אחרי שישראלים רבים קראו לחרם על מוצריה. המשמעות: ארדואן יפסיק לתמוך בעסקים שעובדים איתנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאז תחילת המלחמה בישראל החליטה טורקיה לבצע מספר צעדים אנטי ישראליים נגד ישראל. הנשיא רג'פ ארדואן תקף אותה מספר פעמים ולאחרונה אנקרה תמכה בהעמדת ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג.

כעת, גם ממשלת טורקיה מעלה הילוך בפעולות שלה נגד ישראל ומחליטה לפגוע גם במסחר בין המדינה. המדינה החליטה להסיר את ישראל מהרשימה של המדינות להן היא מייצאת.

טורקיה החליטה להחריף את צעדיה והודיעה כי תפסיק לתמוך בעסקים שעובדים עם ישראל. היא שלחה מסר לבעלי עסקים מטורקיה לפיו אם יתברר שעשו מסחר עם ישראל המדינה לא תסייע להם בעתיד.

לפי העיתון גלובס, ישראל סיימה את שנת 2023 במקום ה־13 בטבלת יעדי היצוא של טורקיה. סך הסחורות הגיע ל־5.42 מיליארד דולר (כ־2.1% מתוך כלל היצוא), כך שמדובר בירידה ניכרת מיבוא סחורות של 7 מיליארד דולר שנה קודם.

בנוסף, לפי נתונים רשמיים של משרד התחבורה בטורקיה, מאז תחילת המלחמה שטו מטורקיה לישראל כ-700 ספינות – בערך שמונה ספינות ביום. מבין אותן ספינות הללו, 480 בקו טורקיה־ישראל, כשהיתר עצרו בטורקיה בדרך לחיפה או לאשדוד.

"באופן מוצהר, הצעד אומר שמשרד המסחר הטורקי כבר לא מעודד ולא יסבסד שום מהלך עסקי בשוק הישראלי", אמר לעיתון ד"ר חי איתן כהן ינרוג'ק, מומחה לטורקיה במרכז משה דיין באוניברסיטת תל אביב ובמכון ירושלים. "המשמעות היא, למשל, שיפסיקו לעודד שיתופי פעולה עסקיים בין המדינות, כגון כנסים משותפים של איגודי מסחר. לדוגמה, במרץ 2022, משרד המסחר הטורקי מימן משלחת טורקית גדולה מענפי המזון, הרהיטים והטכנולוגיה, שהגיעו ארצה כדי לפתח את המסחר בין המדינות".

לאחרונה קראו גולשים רבים להפסיק לקנות מוצרים תוצרת טורקיה ולבצע חרם. רבים הצטרפו לחרם, אך בסופרים עדיין ממשיכים למכור מוצרים רבים המיוצרים בטורקיה.

תגיות:טורקיהרג'פ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה