חדשות בעולם

"צעקו לנו לשחרר את פלסטין": אחרי שדיברו עברית - ישראלים הוכו בלונדון

שלושה ישראלים הותקפו במקום הומה אדם במרכז לונדון, אחרי ש"העזו" לדבר עברית. המשטרה לא הגיעה, ובעל אחת החנויות ביקש לחייב אותם בהוצאות בשל הנזקים שגרמו התוקפים. איך זה נגמר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלושה ישראלים שטיילו במרכז לונדון הותקפו ביממה האחרונה על רקע אנטישמי. מי שביצעו את המתקפה הם עשרות צעירים מקומיים, שהיכו אותם והשליכו לעברם בקבוקים.

על פי הדיווחים, האירוע התרחש במקום הומה אדם. השלושה הוכו רק מפני שדיברו עברית. הם ניסו לשוחח עם המשטרה המקומית, אך הופקרו. שלושת הישראלים, אחת מהם גדלה בבריטניה, הגיעו לטייל בכיכר לסטר - מקום שנחשב לתיירותי במיוחד. על רקע החשש מפעולה אנטישמית נגדם, אחד מהם, שחבש כיפה, החליט להסיר אותה באופן זמני, אולם זה לא ממש עזר לו – עשרות צעירים התנפלו עליו ועל חבריו.

לפי הבדיקה הראשונית עולה כי מספר צעירים ששמעו את השלושה מדברים עברית, ניגשו אליהם ושאלו "האם אתם יהודים?". כשהבינו שכן, הם החלו לתקוף אותם באלימות קשה והשליכו לעברם בקבוקים כשעשרות צעירים נוספים מתגודדים סביבם.

הישראלים הצליחו להימלט. הם תפסו מחסה בחנות שממוקמת במרכז, ניסו להגן על עצמם אולם צעירים נוספים הגיעו למקום ובעל החנות דרש שהישראלים ישלמו על הנזקים. השלושה יצרו קשר עם המשטרה המקומית, אך קיבלו תשובה לא מספקת, לפיה המשטרה עסוקה בפניות אחרות ועליהם להירגע.

"הם הולכים אחרינו, ופתאום משלושה אנשים זה נהפך לחמישה, וכל פעם המספר גדל והם לא עוזבים. הם גם קראו לחברים שלהם ועוד הצטרפו", שחזר אחד הישראלים שהותקפו בראיון לחדשות 12. "אני מרים את העיניים למעלה, תוך כדי שאני מנסה לדחוף אותם, ואתה יודע מה אני קולט? 30 אנשים, כמו במעגל. זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אנחנו רק אחר כך פתאום הרגשנו את המכות בפנים ומכות יבשות, מזל שלא היה דם", הוא מוסיף.

"הם צעקו לשחרר את פלסטין, זה היה בלגן", מוסיפה הישראלית בחבורה, "ניסיתי לעצור אותם שלא ירביצו לבנים, חשבתי שבתור בחורה הם לא ירביצו לי, אבל הם הרביצו לי, הם לא ראו בעיניים".

כזכור, בבריטניה דיווחו ביממה האחרונה על עלייה מדאיגה באיומי הטרור במדינה בעקבות המלחמה בישראל. קצין המלחמה הבכיר במדינה סיפר כי מאז הטבח בשמחת תורה התבצעו בבריטניה 33 מעצרים בגין עבירות טרור: 19 מהם בהפגנות, 13 ברשתות החברתיות ועוד אחד בגין פיגוע שתוכנן לכאורה. מתוך העצורים, נגד שבעה בני אדם הוגש כתב אישום כשכל השאר שוחררו בערבות או שנותרו עדיין בחקירה.

"זה יוצא דופן, משהו שמדגים את הנפח והעוצמה של הרטוריקה המקוונת סביב הסכסוך המתמשך. אנחנו תמיד רואים זינוקים אחרי תקריות טרור, אבל מה שראינו מאז הטבח הוא הזינוק הכי גבוה ומתמשך שנצפה", אמר בכיר במשטרה הבריטית. "כל זה מתרחש באינטרנט בצורה שהיא, מניסיוננו, חסרת תקדים".

תגיות:פלסטיןלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה