חדשות בעולם

איראן מסייעת לחות'ים לתקוף בים האדום, אבל נחשו מי מנהל אותם

לפי דיווחים מסוף השבוע, ישנן הוכחות כי איראן עומדת מאחורי ההתקפות, אבל חיזבאללה ומשמרות המהפכה מסייעות להם לקבל החלטות. כך זה עובד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש (מוצ"ש) כי מפקדי משמרות המהפכה וחיזבאללה מסייעות מאדמת תימן לתקיפות החות'ים בים האדום. לפי הדיווח, איראן, שחימשה ואימנה אותם הגבירה את אספקת הנשק למורדים מאז הטבח בישראל. טהרן סיפקה כטב"מים, טילי שיוט נגד ספינות, טילים בליסטיים וטילים לטווח בינוני, מה שסייע לחות'ים בתקיפה. היא עשתה זאת "כאות סולידריות עם הפלסטינים בעזה".

בנוסף, יועצים של משמרות המהפכה מספקים בימים אלה ידע וגם מודיעין במטרה לסייע לחות'ים לקבוע מתי ואיך לתקוף ספינות בים האדום, זאת משום שעשרות כלי שיט עוברים כל יום באזור. חוקר המומחה במפרץ אמר לרויטרס: "לחות'ים לבדם אין את האמצעים, המשאבים, הידע או היכולות למצוא את המטרה הספציפית ולתקוף".

לפי בכירים לשעבר בצבא תימן, אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה מגלים לאחרונה נוכחות מוגברת בתימן. הם אחראים לכל נושא פיקוח הפעולות הצבאיות, וכן מסייעים באימון והרכבת טילים לאחר שהוברחו לתימן כשהם מפורקים. אדם הבקיא בפרטים אמר לסוכנות הידיעות: "ההחלטה מגיעה מטהרן, הניהול הוא של חיזבאללה, והמקום הוא החות'ים בתימן".

בוושינגטון טענו בעבר שאיראן עומדת מאחורי ההתקפות. בסוף השבוע, אחרי התקיפה הבריטית-אמריקנית, סיפר גורם רשמי בממשל של ג'ו ביידן שאיראן היא המממנת הראשית של המורדים. "איראן אחראית לא רק למעשי החות'ים, אלא גם לכוחות נוספים באזור", הוא אמר והוסיף: "למרות הפגיעה ביכולות החות'ים, לא נופתע אם תגיע בקרוב תגובה על המתקפה הזו".

דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, טען כי מדובר בשקר. הוא טען שטהרן מעורבת במתקפות החות'ים. דובר החות'ים אישר זאת ואמר: "איננו מכחישים שיש לנו מערכת יחסים עם איראן וכי הרווחנו מהניסיון האיראני, אבל ההחלטה שהתקבלה בתימן היא החלטה עצמאית שאין לה שום קשר לשום גורם אחר".

תגיות:איראןתימןחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה