חדשות בעולם

אחרי הסערה בטורקיה: הכדורגלן הישראלי שערך מחווה לחטופים ונעצר - ישוב לישראל

סוף טוב: שגיב יחזקאל שכבש שער, חשף את הכיתוב "100 ימים" ו-"7 באוקטובר" ונעצר בטורקיה - ישוב לישראל. משרד החוץ: "שגיב שוחרר ממעצר וישוב בהמשך היום הביתה לישראל"

  • ה' שבט התשפ"ד
(צילום: Jonathan Shaul / Flash90)(צילום: Jonathan Shaul / Flash90)
אא

הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל משחק בליגה הטורקית. הוא הגיע לשם בתחילת העונה הנוכחית ונחשב לאחד השחקנים האהובים על הקהל המקומי. אלא שמתברר שבכל הנוגע לדעות הפוליטיות שלהם – אוהדי ומנהלי הקבוצה לא יודעים לעשות את ההפרדה, והחל מהלילה (בין ראשון לשני) הוא עבר אירוע לא נעים – תחילה הוא היה במעצר, אך מאוחר יותר הובא בפני שופט, שוחרר ובקרוב אמור לחזור ארצה.

ממשרד החוץ נמסר כי "לאחר פעילות מדינית וקונסולרית של משרד החוץ וגורמים נוספים, הכדורגלן שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר וישוב בהמשך היום הביתה לישראל". בעקבות ההחלטה אמר שר החוץ ישראל כ"ץ: "טורקיה הפכה להיות דיקטטורה חשוכה, הפועלת נגד ערכים הומניים וערכי הספורט. מי שעוצר כדורגלן על אקט של הזדהות עם 136 חטופים שנמצאים כבר למעלה מ-100 ימים בידי מחבלי ארגון טרור רצחני,  מייצג תרבות של רצח ושנאה. אני קורא לקהילה הבינ"ל ולארגוני הספורט הבינ"ל לפעול נגד טורקיה ונגד השימוש הפוליטי שלה באלימות ואיומים נגד ספורטאים. היום זה שגיב יחזקאל, מחר זה ספורטאי אחר".

הסיפור החל אתמול, במהלך משחק של קבוצתו, אנטליהספור. יחזקאל כבש את אחד השערים במשחק, ולאחר מכן רץ לעבר המצלמה וחשף כיתוב "100 ימים" ו-"7 באוקטובר", זאת לציון 100 ימים שבהם החטופים בשבי. בתקשורת הטורקית לא אהבו את זה, ובמועדון טענו כי מדובר בהסתה. נשיא המועדון הוציא הודעה רשמית בה נכתב כי השחקן מושעה מפעילות, ומאוחר יותר אמר כי הוא סיים את דרכו במועדון הכדורגל.

בכך לא הסתיים הסיפור. הלילה נלקח השחקן למעצר והוא הובא הבוקר בפני שופט, כשההערכה היא שפסק הדין יורה על גירוש מאדמת טורקיה. שר המשפטים הטורקי, ילמאז טונצ', אמר: "נפתחה חקירה משפטית נגד שחקן הכדורגל הישראלי שגיב יחזקאל בגין ‘הסתה פומבית של הציבור לשנאה ולעוינות', בשל פעולתו המכוערת שתומכת בטבח ישראל בעזה".

ולא די בכך, אלא שהתאחדות הכדורגל הטורקית נתנה גיבוי מלא להחלטת המועדון: "אנו מגנים את התנהגותו הבלתי מקובלת לחלוטין של שחקן הכדורגל שגיב יחזקאל במשחק אנטליהספור-טרבזונספור שנערך היום. אנו מוצאים את ההחלטה של אנטליהספור להרחיק את השחקן מהסגל נכונה. הליכים נחוצים וחקירות משמעתיות נגד האחראים נפתחו מיד. לציבור לא צריך להיות ספק כי יינקטו צעדים הכרחיים נגד האחראים למעשה זה, הפוגע בכבוד האדם ובמצפונה של החברה הטורקית".

נשיא המועדון, סינאן בוסטפה, אמר הלילה כי "הערכים שלנו מעל הכל. אחרי שנשמע את הגרסה שלו, נפסיק את החוזה של יחזקאל והוא ייפרד מהקבוצה. הערכים הלאומיים שלנו חשובים יותר מכל דבר אחר".

בישראל החליטו להתערב. גורמים בפוליטיקה הישראלית וכן בהתאחדות לכדורגל המקומית, העמידו מטוס שממתין ליחזקאל בנמל התעופה. ברגע שיוכל, הוא יגיע מיידית לארץ ולא יחזור לאדמת טורקיה. בישראל מקווים שיוכל להמריא עוד היום.

תגיות:חטופיםטורקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה