מורן קורס

לראות את הניסים: כמה כוח יש לך בידיים!

כשאנחנו רואות גאולה, רואות את הניסים, אז אנחנו מקדמות ומגלות אותה בחיינו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני מקווה מאוד שעד קריאת השורות האלה נמצא את עצמינו כבר עמוק בגאולה, אך כעת, בזמן כתיבת השורות, אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה. אשתף אתכן שמידי פעם אני רק רוצה לצבוט את עצמי ולראות שכל זה היה חלום...

את אותן מילים שאמרתי לעצמי, בחרתי לכתוב לכולן. את מה שאנחנו יודעות, אבל זקוקות לתזכורות לפעמים: שלא אלמן ישראל, ה׳ אחראי על כל התהליכים שמתרחשים כאן, והכל מוביל רק לדבר אחד: לגאולה.

אם נדע כמה כוח יש לנו בידיים – יהיה לנו קל יותר לעשות את אותה עבודה שנדרשת מאיתנו:

א. תפילות. על פצועי הגוף והנפש, על החטופים, על שלומם של חיילינו הגיבורים, על מקבלי ההחלטות, שידעו להחליט נכון וראוי לעם שלנו, ולא לפחד ממה יאמרו הגויים, ועל בהירות מחשבתית, שלא ניתן לקול הפנימי המערער שלנו להתפתח ולכרסם בחלקות האמונה הטובות שיש בנו. גם בתוכנו יש מנהרות וחמאס רציני שרוצה לכבוש אותנו, והתפקיד שלנו הוא לזהות את אותו קול פנימי והרסני, ולהוקיע אותו. או במילים אחרות -

ב. להילחם עם המחבל שבתוכנו. ברגע שנזהה אותו, נבין מה הפחד הכי גדול שלנו ולא ניתן לו לנצח אותנו, נעזור גם למקבלי ההחלטות לנצח את החמאס שבעזה.

הרי אנחנו רקמה אנושית אחת. מחשבה ממוקדת של אישה פשוטה בעם, כמוני למשל – יכולה להשפיע על מקבלי ההחלטות, ואפילו להרוג מחבלים, על ידי שיתרחשו יותר ניסים לחיילים שלנו והם יצליחו להרוג ולהגיע ליותר מחבלים.

זאת עבודת נפש, אבל אין לנו מושג כמה העבודה הפרטית הזאת היא עבודה שמשפיעה על כל העולמות, ובפרט בעולם שלנו.

ג. לא ליפול לייאוש. ייאוש הוא לא רגש יהודי. אפשר להרגיש כאב, אכזבה, צער, אבל אין ייאוש בעולם כלל, לא אני אמרתי, כיוון שזה הרגש שהכי תוקע אותנו. ליהודי תמיד יש תקווה, "אפילו חרב חדה...".

ד. הדרך לגאולה היא דווקא על ידי שמחה. כל מה שמשמח אותך – תעשי: ללכת לשיעורים, לצאת להליכה, לצייר, להרכיב פאזל עם הילדים, לשמוע מוזיקה מעודדת ועוד.

ה. לשמור על מחשבות חיוביות. יש מי שמנהל את העולם, ואנחנו בידיים הכי הכי טובות.

הכל טוב, והכל יוביל לטוב, אין דרך אחרת. הטוב תמיד מנצח, וה׳ אוהב אותנו כל כך. גם מה שנראה חושך – יש בו גילוי אור אלוקי עצום.

הרי מתי אנו חוגגים את מולד הלבנה? לא כשהיא גלויה לנו שלמה ומלאה, אלא דווקא בראש חודש, כשלא רואים אותה. זה סימן עבורנו. ה׳ אומר לנו: "בני, אל תתייראו, בחושך הכי קשוח וסמיך – חפשו אותי, אני שם אתכם, ושם תחגגו כבר את הגאולה.

לאורך כל ההיסטוריה ראינו את הגישה הזאת, החל ממרים הנביאה, שהכינה תופים כשעוד היינו תחת שיעבוד קשה ואכזרי. היא ראתה כבר אז את הגאולה.

כשאנחנו רואות גאולה, רואות את הניסים, או אז אנחנו מקדמות ומגלות אותה בחיינו.

בזכות נשים צדקניות נגאלנו. זוהי הדוגמא שלנו, ומשם אנחנו צריכות לשאוב כוחות – ובע"ה בזכות נשים צדקניות נגאל.

תגיות:ניסיםמורן קורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה