נטורופתיה ורפואה טבעית

תפוח ביום: למה כדאי לכם לאכול תפוחים?

מסייעים לעיכול, מכילים פרוביוטיקה, מסייעים בשמירה על המשקל ומאזנים את הסוכר: כל הסיבות לאכול תפוחים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"כתפוח בעצי היער…". הזוהר הקדוש בדף ע"ד כותב שתפוח הוא רפואה לכל.

תפוח מכיל ויטמין C ומינרלים כמו מגנזיום, פלואוריד ועוד. תפוחים מכילים נוגדי חמצון עוצמתיים, ויש להם השפעה נוגדת דלקת, מה שמסייע במניעת מחלות רבות. הפקטין שבתפוח הוא סיב תזונתי שעוזר לאיזון רמות סוכר ורמות כולסטרול בדם. פקטין עשוי לסייע גם במניעת מחלות ממאירות, ל"ע.

אכילת תפוחים תתמוך באוכלוסיית חיידקי המעיים הבריאים. התפוחים מכילים סיבים תזונתיים, שהם המזון לפרוביוטיקה, מה שמאפשר השתרשות של חיידקי מעיים ידידותיים בדפנות המעי. כך מערכת העיכול מתחזקת ומשפרת את הספיגה של חומרים חשובים בגוף, וזה מחזק את מערכת החיסון. תפוחים גם יאזנו את מערכת העיכול: הם טובים לעצירות - עם הקליפה, ובלי קליפה - כאשר יש יציאות מרובות.

בנוסף, כאשר חיידקי המעיים טובים - זה מחזק את ייצור המוליך העצבי "סרוטונין", שחשוב לאיזון הרגשי ולרצון שלנו לפעול ולהתקדם, במיוחד במצבי לחץ, מתח וחרדה.

החלק הבריא ביותר בתפוח הוא ליבת התפוח, שמכילה כמות גבוהה של חיידקים פרוביוטיים. כדי לקבל את הטוב הזה צריך לצרוך גם את הגרעינים – אבל לא יותר מידי – גרעין אחד או שניים זה מספיק וטוב.

אמיגדלין הוא פיטוכימיקל שנמצא בגרעיני התפוח. זהו ויטמין B17, שעוזר במניעת מחלות ממאירות.

גם בשמירה על משקל תקין כדאי לשלב תפוחים בתפריט. הם מכילים מעט קלוריות, ונותנים תחושת שובע בגלל תכולת הסיבים הגבוהה שבהם.

חומץ תפוחים מעכב את תהליך פירוק הפחמימות, ולכן יעזור לאיזון סוכר בדם. הוא מקל גם על ריפלוקס והצטברות ליחה, ויעזור בהורדת כולסטרול. עם זאת, צריכה של חומץ תפוחים על קיבה ריקה תגרום לגירוי של המערכת.

לבעלי קיבה רגישה או אלו הסובלים מבעיות אחרות בקיבה, לא מומלץ להרבות בתפוחים. אנשים שנוטלים תרופות צריכים זהירות, מפני שהוא עלול להפריע בספיגתן.

למי שמתחבר לטעם ולריח הדומיננטיים של חומץ תפוחים, אפשר להשתמש בו לתיבול סלט או להכנת ירקות מוחמצים, בשילוב עם התפריט ולא בצורה מרוכזת, שעלולה גם לפגוע באמייל של השיניים. אם אתם צורכים אותו ישירות, השתמשו בקש.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:תפוחבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה