חדשות בעולם

בגלל אנטישמיות: בתו של שר ההגנה היהודי-בריטי פרשה מהלימודים

טביתה שאפס, בתו של שר ההגנה, הודיעה כי סבלה מהתנכלויות: "חשתי מאוימת ולא בטוחה". האוניברסיטה: "לא נסבול אנטישמיות או איסלאמופוביה"

אוניברסיטת לידס, בריטניה (צילום: לפי סעיף 27א')אוניברסיטת לידס, בריטניה (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

טביתה שאפס, בתו של שר ההגנה הבריטי – יהודי, גרנט שאפס, הודיעה כי נאלצה לנטוש את לימודיה מאחר ש"היא חשה מאוימת ולא בטוחה", בעקבות הערות אנטישמיות שספגה מסטודנטים אחרים. כך דיווח היום (ראשון) העיתון "טלגרף" הבריטי.

שאפס בת ה-19 היא סטודנטית שנה שנייה לפוליטיקה וכלכלה באוניברסיטת לידס. בריאיון שהעניקה לעיתון אמרה בין היתר כי היא מאוימת מאנשים שצעדו בקמפוס בצעקות "מהנהר עד לים", הציגו שלטים עליהם נכתב "שימו קץ לטרור של מדינת ישראל" וכן דיברו בפניה על "השמדת עם" ו"אפרטהייד" שמבצעת לדבריהם ישראל בפלסטינים. בצעדת תמיכה בעזה שהתקיימה בתאריך 24 בנובמבר במוסד החינוכי נשמעו קריאות נגד ישראל שגרמו לה לחשש רב לביטחונה.

לדבריה, אחד הסטודנטים בכיתה אף רמז לה כי "את הסטודנטית היהודייה היחידה בכיתה הזו", מה שהגביר את חששותיה מפני פגיעה או התנכלות אפשרית. שאפס הוסיפה כי "אני לא יכולה לראות איך סטודנטים יהודים יכולים לצפות להרגיש בטוחים בקמפוס כאשר הם מתמודדים עם סיסמאות אנטישמיות. ראשי אוניברסיטת לידס לא נוקטים בעמדה ברורה בזמן מפחיד כזה עבור סטודנטים יהודים". וסיפרה כי.

בתגובה לפרישתה של שאפס וטענותיה על אנטישמיות, פרסמה אוניברסיטת לידס הודעה בה נמסר כי "יש לנו חובה חוקית לתמוך בחופש הביטוי, אך לא נסבול אנטישמיות או איסלאמופוביה מכל סוג שהוא. איננו תומכים באף דעה או פעולות שגורמות לאחרים להרגיש לא בטוחים או לא רצויים בקמפוס".

תגיות:בריטניהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה