חדשות בעולם

שונאי ישראל הורידו עוקב, אתר מחנה הריכוז באושוויץ ביקש סיוע

לפני יום השואה הבינלאומי, אתר הזיכרון איבד יותר מ-7,000 עוקבים, כנראה כמחאה על רקע המלחמה. היא ביקשה מהגולשים להצטרף ולעקוב: "סייעו לשמור על הזיכרון חי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתר הזיכרון של מחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ פנה השבוע לגולשים ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) לאחר שאיבד יותר מ-7,000 עוקבים במהלך חודש דצמבר.

"החשבון שלנו איבד יותר מ-7,000 עוקבים בדצמבר", צייץ האתר. "אנו ממשיכים לבקש את מעורבותכם. אתם יוצרים את הקהילה המדהימה הזאת ומסייעים לנו לשמור על הזיכרון חי. תמכו במוזיאון אושוויץ והדהדו את קולנו".

הגולשים לא נותרו אדישים והחליטו להצטרף לחשבון הפופולרי. "זה אחד החשבונות האהובים עלי בפיד שלי", כתב אחד הגולשים. "זוהי תזכורת מתמדת כיצד נראה הרוע האמיתי. אני מקווה להגיע לבקר באושוויץ בשנת 2024! זה ברשימת היעדים''.

ישראלים בטוויטר טוענים כי גולשים רבים "הסירו עוקב" במחאה על המלחמה של צה"ל בחמאס. כלומר, הם עשו זאת מתוך מחאה נגד ישראל ומתוך תמיכה בעם הפלסטיני. אחד הגולשים כתב: "אתם יודעים בדיוק מי הם אלפי העוקבים שפתאום זיכרון אושוויץ מפריע להם עד כדי אינפול. בואו נחזיר להם דרך חיזוק זיכרון השואה. זה חלק מהתשובה כנגד הנאצים החדשים של 2024. שימו עוקב ושתפו את החשבון".

אגב, לאחרונה ממשלת אוסטריה החליטה כי דינו של ארגון הטרור חמאס כדינו של הנאצים. היא החליטה שמי שמפרסם תכנים של חמאס או חיזבאללה ייענש בחומרה – הוא ישלם בין 4,000 ל-10,000 אירו, או 20 אלף אירו אם יעבור פעמיים על אותה עבירה. בתקופה הקרובה החוק צפוי לעבור בפרלמנט.

ממועד אישור החוק, תמיכה בחמאס תיחשב לעבירה פלילית ואף תוביל לפיטורים ממקומות עבודה ציבוריים. 

החוק עצמו אומץ כבר בשנת 1947 ומאז עבר מספר תיקונים. הוא אוסר על קיומה של המפלגה הנאצית, אוסר הכחשת שואה או מעורבות כלשהי בפעילות נאצית. בממשלה האוסטרית מסבירים כי "מי שמזוהה עם חמאס דינו כמי שמזוהה עם ארגונים נאצים".

תגיות:אושוויץשונאי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה