חם ברשת

עדן הראל-מנשה: "זה מה שמסבך את הלחימה ומסכן את הלוחמים שלנו"

המנחה הגיבה על הפרסום לפיהם נהלי הוראת הפעלת אש בעזה השתנו, וטוענת כי הוראות כאלה עשויות לסכן את החיילים. בינתיים, דובר צה"ל הכחיש זאת

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

"שמישהו רק יסביר לי את ההיגיון שעומד מאחורי ההחלטה להחמיר את הוראת הפעלת אש בעזה. ושמישהו יסביר לי איך הלוחמים שלנו הולכים לחזור ללימודים?". כך כתבה עדן הראל מנשה בעמוד הפייסבוק שלה, תוך שהיא מצרפת סרטון עם דברים שאמרה עם בעלה, עודד מנשה, בערוץ 14.

הראל אמרה את הדברים לאחר שבצה"ל החליטו להגדיר מחדש את מרחקי האש של הכוחות הלוחמים ברצועת עזה, כנראה עקב לחצים מדיניים המופעלים על ישראל. השינוי החדש מחייב את היחידות הלוחמות לנקוט זהירות רבה ודיוק רב יותר כאשר הן פותחות באש. משמעות ההנחיות היא שרק במקרה שמחבל זוהה בוודאות - מותר לירות לעברו. בינתיים, חשוב לציין, דובר צה"ל דחה את רוב הפרסומים בעניין.

"בשיא הלחימה צה"ל החמיר את הנהלים כלפי האנשים שהם לא החמאס, וממש מחמירים", אמרה בשידור. "אם פעם בשביל לעשות פעולה מסוימת דרגים נמוכים היו נותנים 'אוקיי', היום לא. זה מסבך את הלחימה ומסכן את החיילים שלנו. אוכלוסיה בלתי מעורבת? אין דבר כזה. מסכנים את חיילנו וילדינו בצורה מזוויעה".

המשמעות היא שכאשר החיילים חשים סכנה הם לא יכולים לירות. גם ירי ארטילרי, ירי טנקים או הפצצת חיל אוויר אי אפשר לבצע במקרים כאלה, למרות שמדובר באזורים שלא מתגוררים בהם אזרחים עזתים ושחמאס תוקף מתוכם את חיילי צה"ל ומסכן אותם. על פי פרסום ב"ישראל היום", בשני מקרים בשבוע האחרון יחידות שביקשו "ריכוך אווירי מקדים" נענו בסירוב. במערכת המדינית והביטחונית נשמעים הסברים שונים להגדרות פתיחה באש. הדרישות של הנשיא ביידן ואנשיו לצמצם פגיעה ב"בלתי מעורבים" היא רק אחת הסיבות לכך.

בהמשך ביקרה מנשה גם את העובדה ששונו הנהלים לגבי פתיחת שנת הלימודים לחיילי מילואים. "היום נפתחה שנת הלימודים האקדמית, בשתי פעימות כדי לעזור לחיילי המילואים. כשהם ייצאו מעזה, גם אם הם יכולים להתחיל ללמוד, הם לא באמת יכולים ללמוד. הם לא במצב רגשי, אסוף. יאללה, בואו נוציא את הספרים. לפני שנייה חברים שלי נהרגו בעזה ועכשיו אני לומד. העסקים שלהם קורסים ונסגרים, אלה שרצו ללמוד עדיין בעזה. צריך לתת עליהם את הדעת".

תגיות:לוחמיםעדן הראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה