בריאות ותזונה

6 דרכים קלות ושימושיות לשמירה על בריאות הגוף בחורף

החורף הגיע ואתם כבר מצוננים ומתעטשים בלי הפסקה? מרגישים שהגוף הולך ונחלש בחורף? ישנם כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות על בסיס יומי על מנת לחזק את הגוף מהלך עונת הגשמים והקור. "וּלְכָל בְּשָׂרוֹ מַרְפֵּא"

אא

החורף הוא נושא שנוי במחלוקת. חלקנו אוהבים אותו בגלל הגשם הנוקש על החלון, כוס התה החמימה בין כפות הידיים והאוויר הצלול (והקר!) שבחוץ, וחלקנו חושבים על הווירוסים, המחלות וההצטננות שמהווים חלק בלתי נפרד מהעונה. האם יש דרך למנוע את מחלות החורף, או לפחות להפחית אותן? אספנו עבורכם 6 טיפים קלים, שתוכלו ליישם ממש עכשיו כדי לשמור על בריאות הגוף, ולהיטיב גם עם עצמכם וגם עם בני המשפחה:

1. קחו ויטמין C

על ויטמין C כולנו שמענו. כל ילד קטן יכול לספר לנו כמה חשוב לאכול תפוזים בחורף, "כי יש בהם המון ויטמין C". ואכן, אכילת תפוזים ופירות הדר אחרים מומלצת מאוד, אך יחד עם זאת, כדאי לחזק את הגוף גם בתוסף ויטמין C המכיל לפחות 1000 מ"ג לכדור ביום. ומה עושים אם אנחנו כבר חולים? נגביר את המינון עד 4000 מ"ג ביום. נחלק את הכמות למנות קצובות – כדור אחד כל שעתיים שלוש. ומה אם יש עודף? במידה והגוף רווי בוויטמין C, הגוף ידאג להוציא אותו החוצה בדרך טבעית.

 

2. אווררו את הבית

חשוב מאוד לאוורר את הבית בכל עונות השנה, אך בפרט בחורף. נקפיד לפתוח את כל החלונות בבית מדי בוקר, ולהשאירם פתוחים כ-5 דקות על מנת שתהיה תחלופה של אוויר. כן, גם אם סוער ויורד גשם. האוויר הצח שייכנס פנימה ירענן את הבית ויתרום לתחושת הבריאות הכללית של יושביו.

 

3. השתמשו בשמנים אתריים

אם עד היום לא הכרתם את צמד המילים "שמנים אתריים", אתם מוזמנים להוסיף אותן ללקסיקון. השמנים האתריים יכולים לשמש אתכם רבות בחורף ובכל עונה. חלקם טובים לצינון, חלקם לשיעול אצל ילדים, לכאבי בטן ולמחלות רבות אחרות. יחד עם זאת הם מעולים גם לטיהור האוויר אותו אנחנו נושמים בבית. איך עושים זאת? רוכשים בכמה עשרות שקלים מבער חשמלי פשוט אליו ניתן להוסיף מעט מים וכמה טיפות שמן אתרי כמו מנטה, לבנדר או אקליפטוס רדיאטה. המבער יפזר את ניחוח השמן שבחרנו בבית ויטהר את האוויר. לקריאה נוספת על שמנים אתריים היכנסו לכאן.

 

4. שתו מים

אם יש משהו אחד שרבים מתקשים בו במהלך החורף - זה שתיית מים. הזכירו לעצמכם לשתות מים במהלך היום. תוכלו להשתמש בתזכורת קבועה בטלפון הנייד, או בהחזקת בקבוק מים גדול כמלווה צמוד. המים מחדשים ומרעננים את פעילות התאים בגוף ובמוח, ובעצם מחזקים את הגוף. לא לחינם הם נקראים מים חיים.

 

5. אכלו בריא

גם אם אתם מאוד אוהבים אוכל מטוגן ו"כבד", נסו להימנע ממנו במהלך החורף, והתמקדו בצריכת פירות, ירקות מבושלים ודגים. התזונה בחורף צריכה להיות מחממת ומעניקת אנרגיה, ולא כבדה ו"מורידה". סוכר לבן, פחמימות ריקות וג'אנק פוד מחלישים את המערכת החיסונית ומכבידים על הגוף. אם קשה לכם לשנות את ההרגלים, נסו לפחות להוסיף פירות וירקות שייטיבו עם הגוף ויעניקו לו את הוויטמינים והמינרלים הנדרשים לעונה הקרה.

 

6. למדו תורה

התורה נקראת תורת חיים, ובכוחו של הלימוד לחזק את הנפש והגוף, וכך אמרו חז"ל: "לעולם יבקש אדם רחמים שלא יחלה, שאם יחלה - אומרים לו: הבא זכות והנצל". (מסכת שבת לב ע"א). ועוד אמרו (מסכת סנהדרין מד ע"ב): לעולם יבקש אדם רחמים שיהיו מלאכי השרת מאמצים את כוחו, ולא יהיו לו צרים [משׂטינים] מלמעלה. על כן, המתאמץ ללמוד תורה על אף שהוא עייף או טרוד בעיסוקיו, זוכה שמלאכי השרת מליצים יושר עליו ומאמצים את כוחו שלא תבוא עליו צרה.

ועוד אמר רבי יהושע בן לוי: החש בראשו (כואב לו הראש) – יעסוק בתורה, שנאמר: "כִּי לִוְיַת חֵן הֵם לְרֹאשֶׁךָ". החש בגרונו (כואב לו הגרון) - יעסוק בתורה, שנאמר: "וַעֲנָקִים לְגַרְגְּרֹתֶיךָ". החש במעיו (כואבת לו הבטן) – יעסוק בתורה, שנאמר: "רִפְאוּת תְּהִי לְשָׁרֶךָ". החש בעצמותיו – יעסוק בתורה, שנאמר: "וְשִׁקּוּי לְעַצְמוֹתֶיךָ". החש בכל גופו – יעסוק בתורה, שנאמר: "וּלְכָל בְּשָׂרוֹ מַרְפֵּא". אמר רב יהודה: בא וראה, שלא כמידת הקדוש ברוך הוא מידת בשר ודם. מידת בשר ודם, אדם נותן סם [תרופה] לחברו - לאבר זה מועיל הסם, ולאבר אחר יכול להזיק. אבל הקדוש ברוך הוא אינו כן, נתן תורה לישראל - סם חיים היא לכל הגוף, שנאמר: "וּלְכָל בְּשָׂרוֹ מַרְפֵּא" (מסכת עירובין נד ע"א). ואמר חזקיה: דברי תורה רפואה ללב, שנאמר: "פִּקּוּדֵי ה' יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב", וקילורין [רפואה] לעיניים, שנאמר: "מִצְוַת ה' בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם" (ילקוט שמעוני שמיני תקכ"ח).

רק בריאות!

תגיות:חורףבריאותויטמיןבריאות הגוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה