פרשת ויגש

פרשת ויגש – "שיחת טלפון" מהקב"ה

"מאיפה הוא ידע מה עברנו?", היהודי השבור הזיל דמעה, והבין. מה הסיכוי שבאותו יום שיקבל סטירת לחי – יקבל חיבוק מאבא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"לכל זמן ועת", אומר שלמה המלך. לאחר 22 שנות עצבות של יעקב על החיסרון של יוסף בנו, התגלתה נקודת האור – שבעצם הוא משנה למלך מצרים. מצד אחד הסתר פנים נורא, ומצד שני אור בקצה המנהרה. כך מתנהל העולם!

מאחורי כל אדם יש סיפור מופלא, סיפור השגחה פרטית מדוקדק, שבמעט התבוננות, גם הוא יבחין בה. בין אותם שמתהלכים בינינו, נגלה שיש יהודים שעובדים יום יום על אמונה ובטחון שכל מה שקורה בחיים אינו אלא תכנון מופתי. לאותם הממתינים לילדים, הסיפור הבא הוא בשבילכם.

סיפר יהודי אחד, שמחכה מעל 7 שנים לפרי בטן, סיפור מדהים שמראה לכל אחד, איך שאפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה – ודאי גם שם נמצא ה’ יתברך. פעם קיבלתם טלפון מבורא עולם בכבודו ובעצמו? ובכן, הוא קיבל.

לפני כמה חודשים, הוא ואשתו עברו טיפול רפואי מסוג IVF. למותר לציין את הסבל שעוברים בני הזוג, בפרט האישה, שנאלצת לעבור זריקות, נסיעות יומיות באוטובוסים לבדיקות דם, לקחת הורמונים, לפני הטיפול ולאחריו. לאחר כל סחיטת האנרגיה הזו, הם זכו לשני עוברים בלבד.

החזרת העוברים מלווה באוצרות של תקווה, ציפייה, תפילה ואמונה, לצד שינון תמידי של המשפט "כגודל הציפיה – כך גודל האכזבה", שכן אחוזים בודדים הם שהעובר יצליח להיקלט, מה שלא צלח כבר במשך 14 ניסיונות.

החזרת העובר הראשונה בוצעה ללא הצלחה, ו-9 חודשים לאחריה הוחזר העובר השני. והנה הגיע היום, הזוג דרוכים מחכים לתשובה – ולצערם הגדול, היא שלילית. הם עצובים ומדוכדכים, מבינים שצריך להתחיל שוב מהתחלה, אך למי יש כוח לסבל הזה, ומי ייתן כוח להמשיך? ואז, באותו יום, הגיע הטלפון מבורא עולם.

פתאום, משום מקום, מתקשר חבר, שליח ההשגחה: "אחי, רציתי להגיד לך, אל תתייאש, אל תרים ידיים! עוד תגיע הישועה שלכם, אני בטוח! אתה הטלפון השני שלי, הראשון היה לבעל השמחה, שהיום בס"ד זכה להכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו לאחר 16 שנים של ציפיה!".

"מאיפה הוא ידע מה עברנו?", היהודי השבור הזיל דמעה, והבין. מה הסיכוי שבאותו יום שיקבל סטירת לחי – יקבל חיבוק מאבא? הוא הבין שה’ יתברך אמר לו: "תדע שגם מאחורי הדברים הקשים העוברים עליך אני עומד, ואף שאתה לא רואה אור בקצה המנהרה – אני זה שמוביל אותך ליציאה".

עלינו להפנים שכל העיכובים בחיים זו השגחה פרטית מאין כמותה, ואינה אלא תכנון מדהים בעולם שמנהל ה’ יתברך. והאמת היא, שכל אחד מאיתנו מקבל טלפון מבורא עולם, לרובנו זו תהיה שיחה חסויה, אך למי שיבחר – תהיה זו שיחה מזוהה.

תגיות:פרשת ויגשבורא עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה