הסברה ישראלית

השחקנית הצרפתיה שמקבלת איומים על חייה: "אני לא מורידה את המזוזה בכניסה לבית שלי"

השחקנית הישראלית-צרפתיה, ג'וליה לוי-בוקן סיפרה בראיון על האנטישמיות המתגברת בצרפת, על האיומים שקיבלה ברשת ועל הקולגות שהפסיקו לדבר איתה: "קיבלתי איומים על החיים שלי ושל המשפחה שלי. מנסים להשתיק אותי"

אא

ג'וליה לוי-בוקן, שחקנית ישראלית-צרפתיה, סיפרה בראיון ל"פנאי פלוס" על האנטישמיות שמתחוללת בצרפת והאיומים שקיבלה באינסטגרם. "זה לא שאני מפחדת לצאת החוצה אבל צרפת בוערת", אמרה השחקנית, שמתגוררת בימים אלו בפריז.

לוי מספרת שהקהילה היהודית בצרפת מפוחדת נוכח הפיגועים והמחאה הפרו-פלסטינית המתגברת במדינה. גם באופן אישי היא חווה את השנאה כלפיה, בעיקר ברשתות: "כשאת יהודייה את כל הזמן מפחדת קצת. אנשים יודעים איפה אני גרה, אבל אני לא מורידה את המזוזה בכניסה לבית שלי והשם שלי זה לוי. ברשתות החברתיות אני מפחדת להעלות פוסטים, אבל זה חשוב לי כי זה יכול לעזור ואנחנו צריכים את זה. אני אגן על ישראל כמה שאוכל, אבל זה מפחיד. קשה לי להתמודד עם זה".

מנגד, לוי אומרת שבצרפת מתקיימות מחאות תמיכה בישראל שמארגנת הקהילה היהודית ושהיא עובדת עם לא מעט מפורסמים שאינם יהודיים, שמביעים תמיכה בישראל וקוראים לשחרור החטופים. עם זאת, היא מוסיפה כי "הרבה כאן מבלבלים את מה שקרה עם הסכסוך הערבי-ישראלי. יש הרבה אנשים שלא תומכים או שאפילו מאמינים שזה באמת קרה. אבל יש גם הרבה צרפתים שמבינים ותומכים בנו, אני לא רוצה שיחשבו שכל הצרפתים נגדנו, זה לא נכון. ההפגנות היהודיות נמשכות וארגונים רבים רוצים לעזור לישראל, לפרסם תמונות של בני הערובה ולאסוף תרומות".

לוי מנסה לנצל את השפעתה ברשת החברתית, כמו מפורסמים רבים, כדי לקדם הסברה ישראלית, אבל זה לא פשוט כלל. היא אומרת שקולגות הפסיקו לדבר איתה ואפילו כתבו לה שהיא הייתה נראית חמודה, אבל עכשיו הם יכולים לראות את הפנים האמיתיות שלה. "וזה רק הולך ומחמיר", אמרה. "קיבלתי איומים על החיים שלי ושל המשפחה שלי. מנסים להשתיק אותי, מדווחים עליי באינסטגרם וחסמו אותי. הם לא הסבירו למה ואיך, בהתחלה חשבתי שזו טעות, אבל חסמו אותי ואני יודעת שזה בגלל התמיכה שלי. אני מפחדת עכשיו לפרסם דברים שקשורים למלחמה ולחטופים, אבל מצד שני אני לא יכולה להיות בשקט. זה גם הגיוני בשבילי להראות את מה שקורה בארץ ולדבר על זה".

תגיות:סלבסצרפתחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה