חדשות בארץ

תושב אשקלון נפצע קשה לאחר שנגע ברקטה שלא התפוצצה

המשטרה חקרה את נסיבות פציעתו של התושב שארעה אתמול, והממצאים קבעו כי פציעתו נגרמה מנפל שיורט ולא התפוצץ. גורם משטרה: "הציבור חייב להישמר ולהישמע לאזהרות"

נפילת רקטה באשקלון (צילום: Edi Israel/Flash90)נפילת רקטה באשקלון (צילום: Edi Israel/Flash90)
אא

הפיצוץ שאירע אתמול בעיר אשקלון והוביל לפציעתו הקשה של אדם, נגרם על ידי פריט נפץ שנפל ככל הנראה מרקטה שיורטה. כך הודיעה היום (ראשון) משטרת מרחב לכיש, שחקרה את נסיבות האירוע.

תחילת החקירה אתמול בצהרים לאחר שתושבים דיווחו כי פיצוץ עז שנשמע ברחוב יהודה הלוי באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום זיהו גבר כבן 30. הם העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים ברזילי כשהוא במצב קשה עם חבלות בגפיים.

פראמדיקית מד"א שירה קידר סיפרה: "הפצוע שכב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מפציעות בגפיים. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירות דימומים והנחת חסמי עורקים, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

חוקרי המשטרה שהגיעו לזירה אספו ראיות וממצאים באשר לנסיבות הפיצוץ ומקורו. תחילה סברו כי הרקע לאירוע פלילי, אולם בהמשך החקירה התברר כי מקור הפיצוץ הינו פריט נפץ שנפל ארצה כתוצאה מרקטה שיורטה. הפריט לא נמצא בסריקות שבוצעו בעיר לאיתור פריטים. הפצוע, שהבחין בחפץ החשוד אתמול, נגע בו ויזם את הפיצוץ.

בעקבות המקרה גורם משטרתי הדגיש כי הציבור חייב להישמר ולהישמע להוראות מצילות חיים. משטרת ישראל פרסמה היום אזהרה לפיה חל איסור מוחלט לגעת, ללחוץ בחלקו הקדמי, להתקרב, להרים או לטלטל כל פריט רקטי או עצם בלתי מזוהה. החשש כמובן הוא שהוא עלול להכיל חומר נפץ ויש בו סכנה ממשית לחיי אדם. אי לכך יש להתרחק מהמקום, להרחיק אחרים ולדווח מיד למשטרה. כמו כן, על פי המשטרה, הורים מתבקשים לקיים שיח בנושא עם ילדיהם ולהזהיר אותם מפני הסכנות שפורטו.

משטרת ירושלים הודיעה בצהריים כי שוטרים הוזעקו היום אל שני מוקדים, בהם אותרו שרידי רקטה מהמטח שנורה לעבר העיר ביום שישי האחרון. במקרה אחד מדובר בשרידים שאותרו בחצר גן ילדים על ידי האחראית במקום, לפני שהילדים היו אמורים לצאת ולשחק בה. במקרה האחר, אותר שריד רקטה באתר עבודות פיתוח במרכז העיר.

תגיות:אשקלוןמלחמת חרבות ברזלנפילת טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה