חם ברשת

הבקשה של אלירז שדה: "אלוקים תשמור עליהם, תרחם על המשפחות"

הידיעה על מותם של עשרה לוחמים הובילו את שדה לכתוב סטורי מרגש: "אין נשימה, הגוף משותק, הפה יבש, לא מצליח לדבר, העיניים נשרפות". חנן בן ארי ביקש: בואו נדליק נרות חנוכה בצבעי חטיבת גולני – ירוק וצהוב

(צילום: תומר ניוברג, אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג, אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

הידיעה אתמול (רביעי) על מותם של עשרה לוחמים בקרבות ברצועת עזה גרמה ללא מעט אנשים בישראל להביע את תמיכתם במשפחות השכולות ברשתות החברתיות. גם אושיות רשת רבות וזמרים מפורסמים החליטו להגיב. הם עשו זאת דרך הרשת אבל גם נסעו לבקר את המשפחות.

אתמול העלה אלירז שדה סטורי לאינסטגרם שלו, בו תיאר את התחושות. "אין נשימה, הגוף משותק, הפה יבש, לא מצליח לדבר, העיניים נשרפות - אלוקים תשמור עליהם, תרחם על המשפחות, הסכין בנשמה מסתובבת שוב ושוב, איך נקום? איך נמשיך?", כתב.

שדה שלח בהמשך גם מסר לצה"ל. "במותם ציוו לנו לשרוף את עזה, השכול שלנו דורש נקמה. לשבור את עזה מהאוויר, להשתמש בשבויים, לפני פתיחת כל זיג, לפני שלוחמינו נכנסים, במלחמה אין חוקים, וזאת מלחמה על הבית", כתב. "הלכנו בדרך פיוס, כמו ילדים טובים. לא רוצים? טייב, עכשיו אין רחמים, אין אמריקה, אין עולם, חפים מפשע שיעלו על אוניות פליטים. הפחד של האויב זה האכזריות שלנו, והגיעה זמנה. אפילו שונאינו יורידו ראש כשנתחיל להיות אכזריים, לא הומניים, אכזריים".

האירוע הקשה הוביל לתגובה גם מצד הזמר חנן בן ארי, שהעלה סטורי בחשבון האינסטגרם שלו בו ביקש להדליק את החנוכייה עם נרות בצבעים של החטיבה - ירוק וצהוב. מזה שבועות רבים הזמר מופיע בפני חיילי צה"ל בצפון ובדרום, בניסיון לעודד אותם בשמירה ובהגנה על מדינת ישראל. השבוע בן ארי נכנס לעזה ושימח את החיילים בתוכה. בסרטון שרץ ברשת נראה בן ארי מדליק נרות עם לוחמים בעזה, כשהוא שר במקביל.

כזכור, אתמול העלה השף חיים כהן פוסט מרגש, בו סיפר את הצד שלו לאירוע הקשה. "במהלך המלחמה הייתה לנו הזכות להגיע עם הפודטראק לגדוד 13 של גולני, פגשנו לוחמים צעירים שדיברו על האבידות הקשות מ- 7 באוקטובר עם עצב גדול בעיניים על חברים שנפלו", כתב כהן. "באותה נשימה עצובה שמענו וראינו את הנחישות להיכנס לעזה ולהילחם על הבית שלנו. ילדים כל כך צעירים. פגשנו גם בוגרים של שנים של הגדוד, שבלי תיאום מוקדם באו לערב הזה כדי לתמוך בצעירים ולהביא איתם גם דגלים מהעבר שהיו אצלם למזכרת, זאת כדי להחיות את סמלי המורשת שאבדו ב-7 באוקטובר. על הכל ניצח תומר גרינברג המג"ד הנערץ, בענווה שרק גיבורים גדולים ניחנים בה. באותו הרגע הסתכלתי עליו ועל החיילים שלו וחשבתי 'איזה מזל יש למדינה הזאת שיש לה אנשים כאלה, כמו הבנים האלה, כמו הבחור הזה. 'מבצעית יש רק אחת!'".

תגיות:חטופיםאלירז שדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה