פיתוח האישיות

כיצד הבחירה להאיר על הטוב יכולה לעזור לנו להתגבר על אתגרים?

הבחירה לאן ולהיכן להאיר עם הפנס שלנו היא בידינו. בואו נבחר להאיר על הטוב, על המטרות והחלומות שלנו, על ההווה ועל הדרך שלנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג החנוכה הוא חג האור והניסים.

האור הוא סמל לתקווה, לחיזוקים וליכולת להתגבר על אתגרים ולגרש את החושך.

במטאפורה, האור מסמל את פנס החיים - את היכולת שלנו לבחור להאיר את העולם הפנימי שלנו וגם את עולמם של אחרים, על ידי כיוון אלומת הפנס לנקודות שנרצה להאיר ולהגדיל.

כיצד הבחירה להאיר על הטוב יכולה לעזור לנו להתגבר על אתגרים?

החיים מלאים באתגרים: מצב ביטחוני ,קשיים אישיים, משפחתיים או חברתיים. כאשר אנחנו מתמקדים בטוב שבחיינו, זה יכול לעזור לנו להתגבר על אתגרים אלו.

אם אנחנו מתמודדים עם אתגר אישי, לדוגמה, כגון מחלה, אובדן, או קשיים רגשיים, הבחירה להתמקד בדברים הטובים בחיינו יכולה לעזור לנו להרגיש אופטימיים יותר, ולמצוא את הכוחות להתמודד עם האתגר. לדוגמה: בזמן התמודדות עם חולי אפשר להאיר על האנשים שדואגים לנו, על הטיפול שאנחנו מקבלים, על היש, על כמה אנחנו מבורכים (יש מצבים גרועים יותר), על קצב ההחלמה, על יכולות פיזיות וקוגניטיביות חזקות.

רבי ישראל מסלנט אמר "כל זמן שהנר דולק – אפשר לתקן"!. אז כמו הנר, כל זמן שהפנס שלכם דולק ומאיר על הטוב, על החיובי, על היכולות והכישורים שלכם, תוכלו לתקן ולשנות את הדרך ולמצוא דרכי פעולה טובות יותר שיאפשרו לכם להגשים את המטרות והחלומות שלכם במציאות הקיימת.

זה יכול לעזור לנו לראות את הדברים הטובים שיש לנו בחיים, את הדברים שאנחנו טובים בהם, את הדברים שאנחנו מסוגלים לעשות. כאשר אנחנו מאירים על הטוב, זה נותן לנו תקווה וחיזוקים.

זה מעודד אותנו להמשיך הלאה, להאמין בעצמנו ולהתגבר על האתגרים.

 

להאיר על המטרות והחלומות

פנס החיים שלנו יכול גם להאיר על המטרות והחלומות שלנו. הוא יכול לעזור לנו לראות את הדרך שאנחנו רוצים ללכת בה, את הדברים שאנחנו רוצים להשיג.

כאשר אנחנו מאירים על המטרות והחלומות שלנו, זה נותן לנו מוטיבציה וכיוון.

זה עוזר לנו להישאר ממוקדים ולעשות את הצעדים הנכונים כדי להגשים את החלומות שלנו.

היכולת לבחור להאיר על הטוב בחיינו היא יכולת נרכשת, כך שכל אחד יכול.

על פי ה-NLP, נשתמש בהנחת יסוד שאני באופן אישי אוהבת מאד: האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב שלנו מתמקדת. זה אומר שהמקום שבו נמקד את תשומת הלב שלנו – ילך ויגדל, מה שאומר שכאשר נתמקד בטוב זה יכול לעזור לנו לחיות חיים טובים ומאושרים יותר.

 

מה זה בכלל "טוב" ו"חיובי"?

הרי אנחנו מאמינים שאין רע יורד מן השמיים ,הכל טוב .רק שאנחנו בראיה המצומצמת שלו לא תמיד מצליחים לראות זאת .

לכן ניתן לומר שהטוב הוא כל דבר שמאפשר לנו צמיחה ושינוי, כל מה שמגביר בתוכנו שמחה, סיפוק והרגשה של משמעות.

הנה כמה דוגמאות ספציפיות לדברים טובים שניתן להאיר עליהם בחיינו:

היכולות והכישורים שלנו. לכולנו יש לנו יכולות ייחודיות, משאבים, חוזקות ותכונות טובות. כאשר אנחנו מתמקדים בהן, זה עוזר לנו להרגיש טוב עם עצמנו, להאמין בעצמנו, ולהשיג את מטרותינו. לדוגמה, אם אנחנו טובים באמנות, אפשר להאיר על היכולת הזו על ידי ציור, כתיבה, או מוזיקה. אם אנחנו טובים בהסברה ויש לנו יכולת ורבלית טובה, אפשר להאיר על היכולת הזו על ידי שנעביר שיעור ותוכן ונחזק אחרים .

האנשים האהובים עלינו. האנשים האהובים עלינו הם מקור גדול של אושר וסיפוק. כאשר אנחנו מתמקדים בהם, זה עוזר לנו להרגיש אהובים, מוערכים, שייכים ומחוברים לאחרים. אפשר להאיר על האנשים האהובים עלינו על ידי בילוי של זמן איכות איתם, על ידי הענקת מתנות קטנות, או פשוט עלי די כך שנומר להם כמה אנחנו אוהבים ומעריכים אותם.

הדברים שאנחנו טובים בהם. כולנו טובים בדברים מסוימים. בכולנו יש כוחות על, דברים ייחודיים שניתנו לנו במתנה מה' יתברך. כאשר אנחנו מתמקדים בדברים שאנחנו טובים בהם, זה עוזר לנו להרגיש סיפוק והצלחה, ובעיקר – זה מאפשר לנו להשתמש ביכולות ובכישורים שלנו כדי לממש את השליחות והכישרון שלנו בעולם. אפשר להאיר על הדברים שאנחנו טובים בהם על ידי כך שנשתף אותם עם אחרים, שנזכור ונעריך אותם.

הדברים שיש לנו להודות עליהם. תמיד יש דברים שיש לנו להודות עליהם, גם אם הם קטנים. כאשר אנחנו מתמקדים בהם, זה עוזר לנו להרגיש חוויית זכות ואושר. אפשר להאיר על הדברים שיש לנו להודות עליהם על ידי כתיבה ביומן תודה, על ידי מדיטציה ,סוגסטיות, או פשוט להזכיר ולומר אותם לעצמנו מדי יום.

להאיר על ההווה. חשוב גם להאיר על ההווה. זה יכול לעזור לנו לראות את הדברים כפי שהם, בלי להתמקד בעבר או בעתיד. כאשר אנחנו מאירים על ההווה, זה נותן לנו תחושת סיפוק ושלווה. זה עוזר לנו להעריך את מה שיש לנו, כאן ועכשיו, גם אם זה לא מושלם.

להאיר על הדרך שלנו בפנס החיים. זה יכול לעזור לנו לראות את האפשרויות העומדות בפנינו, את הבחירות שאנחנו יכולים לעשות.תמיד יש עוד אפשרויות בחירה. כאשר אנחנו מאירים על הדרך שלנו, זה נותן לנו חופש בחירה ויכולת להשפיע על חיינו.

לסיכום: פנס החיים הוא סמל רב עוצמה. הוא יכול לעזור לנו לראות את העולם באור חדש, למצוא תקווה וחיזוקים, ולהמשיך הלאה בדרך שלנו.

הבחירה לאן ולהיכן להאיר עם הפנס שלנו היא בידינו. בואו נבחר להאיר על הטוב, על המטרות והחלומות שלנו, על ההווה ועל הדרך שלנו.

כדי להודות, להלל ולשבח על ניסיך ונפלאותיך וישועותיך שבכל עת, ערב ובוקר וצהריים.

ד"ר רינה מורדו, phd, היא מאסטר טריינר NLP.

תגיות:פיתוח האישיותאתגרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה