חדשות בארץ

תושבי עזה מורדים: "יחיא סינוואר, שאללה ינקום בך. תשחרר את החטופים"

אחרי שקיללו את ארגון הטרור, תושבי עזה לא חוששים לבקר גם את המנהיג שלהם ודורשים: "תשחרר את החטופים. הבאת עלינו הרס, הופרדנו מהמשפחות. אין לנו אפילו מים"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

בימים האחרונים הולכת ומתחזקת המחאה של תושבי עזה נגד בכירי חמאס. במקביל לתקיפות צה"ל, חמאס מתקשה למנוע מאנשים לעזוב את ח'אן יונס כשבעבר השתמש בהם כ"מגן אנושי". לתושבי עזה נמאס מארגון הטרור: הוא גונב להם את האוכל, מאלץ את חלקם למות כדי להגן על מחבלים ומנסה למנוע מהם מעבר דרומה באמצעות ירי.

הסיפור בין תושבי עזה לחמאס הוא נפיץ. על פי ההערכות של כלי התקשורת, לא יעבור הרבה זמן עד שתושבי עזה יתקוממו נגד חמאס. אמש (רביעי) שודר בחדשות 12 קטע קצר שמוכיח עד כמה העזתים מאסו בארגון הטרור.

בריאיון טלפוני בערוץ טלוויזיה עזתי נשמע אחד מתושבי עזה, שנמלט לרפיח, מתבטא בצורה שלא משתמעת לשתי פנים נגד ארגון הטרור ומנהיגו ברצועה - יחיא סינוואר.

"אני רוצה להעביר מסר לממשלת חמאס", אמר התושב. "שאללה ינקום בכם, שאללה יקלל אתכם, את אבא שלכם ומי שהביא אתכם לעולם. סינוואר, שאללה ינקום בך. הבאת עלינו הרס. גרשו אותנו מעזה לח'אן יונס ומח'אן יונס לרפיח, הופרדנו מהמשפחות שלנו, מהילדים שלנו ומהנשים שלנו. תשחרר את החטופים האלה!".

המסר הזה הפתיע אפילו את תושבי עזה. הם יודעים שאין סיכוי שבעבר מישהו היה מתקומם נגד הנהגת חמאס, ואם היה עושה את זה – דינו מוות. אותו עזתי לא הסתפק בדברים האלה. הוא חידד: "סינוואר מתחבא מתחת לאדמה, הוא ומוחמד דף והמתועבים שאיתו. אין לנו אפילו מים".

בימים האחרונים נמלטו עזתים רבים לכיוון מעבר רפיח, כשהמחבלים יורים עליהם ולא מאפשרים להם לעבור. מאחרים נלקחה הזכות הבסיסית למזון, והעזתים מספרים כי החמאסניקים דואגים לחייהם אבל לא לחיי התושבים. בכתבה ששודרה שלשום דווח כי הם אמרו: "אנשים בעזה מתפללים שישראל תשמיד את חמאס ואומרים את זה בגלוי". אחד מתושבי הרצועה סיכם: "במקום שלום, המשפט הכי נפוץ ברחוב בין אנשים הוא 'שאלוהים ינקום בחמאס'". הוא סיפר כי משפחות שלמות נמצאות ברחוב ללא מים ומזון וזאת בגלל חמאס. "הארגון לא ייכנע גם אם כולנו נמות", ציינו התושבים.

תגיות:עזהיחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה