חדשות בארץ

הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון של שני חטופים והודיע: נשחרר אותם בקרוב

על פי ארגון הטרור מדובר בחנה קציר, בת 76, ויגיל יעקב בן 12, תושבי ניר עוז. בישראל לא מגיבים לידיעה וחוששים ממניפולציה מצד ארגון הטרור. הקטארים והמצרים דוחפים לעסקת שחרורם של חטופים נוספים

מיצג למען החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)מיצג למען החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

הג'יהאד האיסלאמי בעזה פרסם הערב (חמישי) סרטון בו נראים שני חטופים הנמצאים בחזקתו. המדובר בחנה קציר, בת 76, וביגיל יעקב בן 12, שניהם תושבי ניר עוז. ארגון הטרור הודיע כי הוא מוכן לשחררם בקרוב "מסיבות הומניטריות". קציר נצפתה בסרטון כשהיא ישובה בכיסא גלגלים. יעקב מוכר כסובל מאלרגיה.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי התייחס לסרטון: "הערב הופץ תיעוד שמראה אות חיים של חנה ויגיל היקרים מתוך רצועת עזה. אנחנו אומרים לחטופים - לא החמצנו ולא נחמיץ אף הזדמנות להשבת החטופים, פועלים על מנת להשיבם". גורמים מדיניים ציינו כי ישנו חשש שמדובר במניפולציה מצד ארגון הטרור, שסופג "מכות קשות" בלחימה.

קציר היא אמא לשלושה ילדים, וסבתא לשישה נכדים. במשך שנים היא טיפלה בילדי קיבוץ ניר עוז. היא מוגבלת בתנועה ונזקקת לתרופות מצילות חיים. בעלה רמי נרצח בפשיטת המחבלים על הקיבוץ, ובנה אלעד, בן 47, נחטף יחד עימה לעזה.

יגיל יעקב, ילד בן 12 עם אלרגיה לבוטנים, היה בטיפול ובמעקב במכון האלרגיה במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא בראשון לציון. הוא נחטף לעזה יחד עם אחיו בן ה-16 ואביו.

משא ומתן במעורבות קטאר ומצרים

גורמים מדיניים וביטחוניים בישראל קיימו גם ביממה האחרונה מפגשים עם נציגי ממשלות קטאר ומצרים, העוסקים בנושא החטופים. ההצעה האחרונה, עליה דיווחה התקשורת בארה"ב, היא שארגוני הטרור ישחררו בין 12 ל-15 חטופים. בתמורה ישראל תפסיק את הלחימה לשלושה ימים. לשכת ראש הממשלה מסרה הערב: "הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה