נטורופתיה ורפואה טבעית

חשוב לאכול נכון ובריא, אבל מה הגוף שלנו הצליח לספוג?

לגוף יש יכולת לייצר אנזימי עיכול כאשר אנחנו לא מפריעים לו עם מזונות מתועשים מלאי פסולת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשוב מאוד לאכול נכון ובריא. השאלה היא, מה הגוף שלנו הצליח לספוג?

אנזימי העיכול הם המפתח לספיגה טובה. תפקידם של אנזימי עיכול לסייע בפירוק המזון לאבני היסוד שלו, כדי לאפשר לגוף ספיגה טובה במעיים. הלבלב אחראי על איזון של רמות סוכר והפרשת אינסולין, אבל יש לו תפקיד נוסף חשוב ביותר – ייצור והפרשת אנזימי עיכול, אותם הוא מעביר למזון המעוכל לפני המעבר למעי הדק. כאשר הלבלב נחלש וייצור האנזימים נפגע, כל שרשרת העיכול תפגע, ותיווצר בעיה בספיגה, שתגרום לחסרים תזונתיים.

הפירוק הראשוני של המזון נעשה בפה, שם מופרשים אנזימים מבלוטות הרוק – לכן חשוב ללעוס היטב ולערבב את האוכל באנזימים כי פה מתחיל תהליך העיכול והספיגה. משם המזון עובר בכל מערכת העיכול שמכילה אנזימים לכל אורכה, כדי שהספיגה תגיע למקסימום.

כאשר האוכל שאנו מכניסים מעובד בטמפרטורות גבוהות, משומר, מיובש או קפוא אנזימי העיכול נהרסים והגוף עובד קשה כדי לייצר אותם, מה גם שמחסור בהם יגרום לחילוף חומרים איטי ולהשמנה.

בעצם, מחסור באנזימים יפגע ביכולת של הגוף להתמודד עם ספיגה של מרכיבי תזונה. ככל שאנו מתבגרים, היכולת הבסיסית של הגוף לייצר אנזימים יורדת, וכך ספיגת הוויטמינים והמינרלים נעשית קשה יותר.

לגוף יש יכולת לייצר אנזימי עיכול כאשר אנחנו לא מפריעים לו עם מזונות מתועשים מלאי פסולת שמעכבים את היכולת המופלאה הזו.

יש מזונות שמכילים אנזימים שיסיעו בתהליך הפירוק והספיגה. כדי לקבל מספיק אנזימי עיכול צריך לדאוג לאכול פירות וירקות טריים, ומומלץ לגוון בסוגים כדי להגדיל את סוגי האנזימים.

אננס הוא פרי טעים וגם עשיר מאוד בברומלין – אנזים עוצמתי לפירוק חלבונים. זה פרי שאפשר לאכול אותו בזמן הארוחה, במיוחד בארוחה חלבונית. עם עוף, דגים או בשר, הברומלין יעזור לספיגה טובה יותר של חלבונים ויקל על העיכול.

פאפייה עשירה בפפאין – אנזים יעיל בפירוק שומנים וחלבונים שטוב להוסיף לתזונה, בעיקר כשיש קיבה חלשה.

כמו כן מומלץ לאכול דבש לא מחומם; ירקות מוחמצים / כבושים שלא עברו פסטור; וזרעי פשתן. ותמיד לזכור לאכול במידה ולא להגזים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותאנזימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה