חדשות בעולם

מגני דוד רוססו על בתים בפריז; עכברים בצבעי דגל אש"ף פוזרו בבריטניה

האנטישמיות באירופה ממשיכה להרים ראש: פעיל פרו-פלסטיני השליך עכברים לרשת המזון המהיר בטענה שהיא תומכת בישראל. בנוסף, שוטרים תועדו כשהם תולשים שלטים של חטופים בלונדון ובמנצ'סטר. מנגד, אקט מחאה פרו-ישראלי בפריז: מגני דוד על בתים

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המלחמה בישראל נמשכת והאירועים ברחבי העולם סביבה ממשיכים להעסיק את העיתונים המרכזיים באירופה. הבוקר דווח כי עשרות כתובות אנטישמיות של מגני דוד רוססו אמש על חזית בניינים, ברובע 14 בפריז. הכתובות רוססו גם במחוז סן-דני שבצרפת. במקביל, פרו-פלסטיני השליך עשרות עכברים צבועים בצבעי דגל אש"ף בבריטניה. זה קרה בתוך סניף מקדונלד'ס. הוא טען כי רשת המזון המהיר "תומכת בישראל", ולכן עשה זאת.

בנוסף, עיריית פריז דיווחה על מספר מקרים אנטישמיים למשרד המשפטים. היא שלחה מסר למשטרה ובהודעה רשמית נכתב: "מבקשים שתנקטו צעדים שיישפכו אור על המעשים הנתעבים הללו. יש להעמיד את העבריינים לדין ולהענישם בחומרה ובחוסר פשרות". סגן ראש עיריית פריז, אנטואן גייל, אמר לתקשורת: "מגנה את המעשים הבלתי נסבלים. שירותי העירייה יתערבו מהר ככל האפשר כדי להסיר את הכתובות המגעילות האלה".

במקביל, נמשכת תלישת מודעות החטופים בבריטניה. לא רק אזרחים מעורבים בה, אלא גם שוטרים. חלקם תועד מסיר שלטים בלונדון ובמנצ'סטר. בשכונת אדג'וור בצפון לונדון, בה קיימת קהילה יהודית, נתלשו שלטים מפתח חנות מקומית. חלק מתושבים העירו לשוטרים כי מדובר באקט לא ראוי, אבל במשטרה הבריטית התעקשו כי הם בסך הכל רוצים למנוע מתיחות. יחד עם זאת, השוטרים לא עצרו את שחרור העכברים בסניף מקדונלד'ס בברמינגהאם.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לאירועי האנטישמיים, ואמר: "זהו מסר שחייב להישמע בקול רם וברור. כשהם אומרים מהנהר ועד לים הם מתכוונים - מהנהר עד לים ללא יהודים. כשהם מפגינים בקמפוסים נגד מדינת ישראל - הכוונה היא נגד יהודים. כשהם מבקרים את ישראל, שנלחמת כדי להגן על אנשיה, ונלחמת נגד המתקפה האכזרית ביותר שראתה האנושות בדור האחרון - הכוונה היא נגד יהודים".

תגיות:מגן דודפריזאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה