נטורופתיה ורפואה טבעית

איזה חלב צמחי עשוי להועיל לתינוקות, במקביל להנקה?

חלב שומשום, חלב שקדים, ממתיקים טבעיים ועוד: כל מה שכדאי לדעת על תחליפי חלב בריאים לתינוקות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוב האימהות שרוצות תחליף לחלב אם במשך היום ובוחרות בבקבוק חלב תעשייתי, אינן יודעות שישנן אפשרויות נוספות ובריאות הרבה יותר לאפשר לתינוק לצרוך חלב צמחי בריא (בנוסף להנקה, ולא במקום!).

זרעי השומשום משמשים למאכל ומהם מכינים חלווה, טחינה, שמן שומשום ועוד. הם מכילים סידן בכמות שגדולה פי 6 מאשר בחלב פרה. יש בהם שפע של חלבון ומינרלים כמו סידן וברזל. הם מכילים גם מינרלים נוספים כמו: מגנזיום, אבץ, זרחן, מנגן, סלניום, נחושת ואשלגן וגם שפע של ויטמינים כמו: A , C ,E ,B1 ,B2 ,B3 ,B6 , חומצות אמינו, חומצת שומן בלתי רוויה וסיבים תזונתיים.

את גרעיני השומשום המלא טוחנים במטחנת קפה ומשרים במים למשך הלילה. את הקליפות מסננים באמצעות חיתול. את הקליפות והסיבים שנותרו בחיתול, סוחטים במטרה להוציא מהשומשום את הערך התזונתי המקסימאלי. את החלב יש להמתיק בעזרת מולסה ללא גופרית מבית טבע (ממתיק טבעי) או תמרים אורגניים מבושלים (ללא חומר משמר). לאחר הבישול של התמרים יש לקרר, לקלוף ולהוציא את הגרעין. לרסק הכל עם המים בבלנדר (עבור תינוק ממש קטן צריך גם לסנן את הסיבים). ניתן להכין בכמות גדולה ולשמור בקירור. דבש אסור לתינוקות מתחת לגיל שנה.

השקדים הם סוג של אגוז. עשירים במינרלים - סידן, ברזל, אבץ, מגנזיום ואשלגן, חומצות שומן רב בלתי רוויות, יסודות קורט, חלבון, ויטמינים B1 B2 B3 E חומצה פולית וסיבים תזונתיים.

מתכון לחלב שקדים: להשרות שקדים במים למשך לילה במקרר ולקלוף את הקליפה בבוקר בקלות. לטחון יחד עם מים ולסנן דרך חיתול או מסננת צפופה. ה"שקדיה" התעשייתית מכבישה קרה מבתי הטבע טובה גם כן להכנת חלב שקדים בקלות – שמים כפית שקדייה בבקבוק מים פושרים (ככל שהתינוק קטן יותר יש ליצור תחליב מדולל יותר) כמובן שצריך להמתיק כמו במתכון הקודם.

בחלב אם יש סוכר זמין לתינוק, ולכן ממתיקים את סוגי החלב לעיל. בנוסף, מזון שמוגש בבוקר צריך להיות מתוק יותר מזה המוגש בערב. כמו כן, ככל שהתינוק צעיר יותר – המזון שהוא צורך צריך להיות מרוכז פחות (שומני פחות). מזון מרוכז יותר יינתן בערב לפני השינה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותחלב אם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה