חדשות בארץ

עלה ל-210 מספר החטופים בעזה, שתיים מהם שוחררו; ישראל אפשרה כניסת סיוע לרצועה

יהודית רענן ובתה נטלי, תושבות ארה"ב, שהיו בביקור משפחתי בישראל ונחטפו לעזה, שוחררו בסוף השבוע

כניסת משאיות סיוע לעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)כניסת משאיות סיוע לעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

דובר צה"ל עדכן הערב (מוצאי שבת), כי מספר החטופים שלגביהם אומת המידע על חטיפתם לעזה, עלה בסוף השבוע ל-210.

אמש (שישי) שיחרר חמאס את יהודית רענן, בת 59, ובתה נטלי בת 18. האם והבת, תושבות שיקגו בארה"ב ובעלות אזרחות אמריקאית, נחטפו בתחילת המלחמה בשמחת תורה, בעת ששהו בביקור משפחתי בקיבוץ נחל עוז. שמונה נוספים מבני משפחתן, תושבי נחל עוז ובארי, נחטפו לעזה.

האם ובתה הועברו תחילה לידי נציגי הצלב האדום בעזה, שהעבירו אותן לגבול הרצועה ומסרו אותם לידי נציגי צה"ל. הן דיווחו כי מצבן הרפואי טוב. לאחר מפגש עם המשפחה בישראל, הן שוחחו טלפונית עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועם בני משפחתם בארה"ב.

חמאס הודיע היום, כי הוא מוכן לשחרר אזרחים ישראלים ובעלי אזרחות כפולה, בדגש על ילדים, נשים ומבוגרים, בתנאי שישראל תפסיק את התקיפה ותאפשר הכנסת ציוד לעזה. שחרורן של שתי החטופות, על פי החמאס, נעשה מ"טעמים הומניטריים", ובארה"ב דווח כי הארגון נענה בכך ללחץ שהפעילה עליו קטאר.

גורמים מדיניים וביטחוניים בישראל ציינו כי החמאס הסכים לבקשת הקטארים להתחיל מהלך של שחרור חטופים, והוא מצפה שישראל בתגובה תיענה לבקשתו להפסיק את התקיפה בעזה. בישראל ציינו כי "אין ולא יהיה קשר בין שחרור חטופים להפסקת התקיפה".

מעבר רפיח המצרי נפתח היום לכניסת משאיות עם ציוד אל רצועת עזה. 20 משאיות עם ציוד רפואי ומזון, שנתרם על ידי מספר מדינות ערביות ועל ידי טורקיה, נכנסו לצד העזתי של רפיח ופרקו את הציוד. לאחר מכן המעבר נסגר. ישראל העבירה מסר למצרים ולארה"ב לפיו אם הציוד יגיע לידיים של החמאס, ולא לאוכלוסייה העזתית, או יוכנס דלק וסולר - משאיות שינסו להיכנס בעתיד לרצועה יופגזו.

תגיות:מלחמהסיוע הומניטריחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה