חדשות בארץ

צה"ל הודיע לתושבי עזה: נועו דרומה, ננתב סיוע הומניטרי

אחרי ההאשמות הלילה בנוגע לפיצוץ בית החולים בעזה וטענות כי צה"ל פעל בצורה לא מוסרית - טענות שצה"ל הכחיש, מודיע הצבא לתושבי הרצועה כי ינתב סיוע בינלאומי. בתום מבצע: 83 מבוקשים נעצרו ביו"ש, מתוכם 51 פעילים של חמאס

  • ג' חשון התשפ"ד
סיוע הומניטרי בעזה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)סיוע הומניטרי בעזה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

אחרי הסערה שהתחוללה הלילה (בין שלישי לרביעי), במסגרתה אירע פיצוץ בבית החולים בעזה, וצה"ל פרסם הוכחות כי ג'יהאד הוא האחראי לירי, ישראל הודיעה הבוקר לתושבי עזה להתפנות דרומה, לאיזור ההומניטרי במרחב אל-מוואסי, אליו, במידת הצורך, ינותב סיוע הומניטרי בינלאומי.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ממשיך בקריאות לתושבי צפון הרצועה והעיר עזה להתפנות למרחב אל-מוואסי מדרום לנחל עזה, ומודיע על המלצתו להתפנות למרחבים הפתוחים במערב חאן יונס, באזור אל-מוואסי". כמו כן, צה"ל פרסם הודעות באנגלית ובערבית שהופצו בציבור הפלסטיני ובקהילה הבינלאומית על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בנוסף, בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה, נעצרו ביהודה ושומרון 83 מבוקשים, מתוכם 51 פעילים של ארגון הטרור חמאס; בכירי חמאס רבים ברחבי הגזרה נעצרו. כוחות רבים של צה"ל, שב״כ ומג"ב פעלו במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון לסיכול טרור, ועצרו את מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ואמצעי לחימה רבים. בין הפעילים שנעצרו: עדנאן עצפור, תושב שכם ומבכירי ארגון הטרור חמאס באיו"ש; נאאל אבו כויכ, מראשי ארגון הטרור בגזרת רמאללה; אסמעיל ערוג, פעיל צבאי בארגון הטרור חמאס ובכיר בגזרת בית לחם; חאתם קפישה, חבר המועצה המחוקקת מטעם ארגון הטרור חמאס. בנוסף, נעצרו עוד 16 חברי ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון. צה"ל הדגיש כי במהלך הפעילויות אותרו והוחרמו נשק ציידים ואקדח וכי אין נפגעים לכוחותינו. מתחילת המלחמה נעצרו למעלה מ-440 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. למעלה מ-220 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס".

לגבי האירוע בבית החולים בעזה, מניתוח מערכות המידע של צה"ל עולה כי בוצע ירי רקטות לכיוון ישראל, שעבר גם באזור של בית החולים בשעה שבה אירע בו הפיצוץ. דובר צה"ל הוציא הבוקר הודעה נוספת בה נכתב: "ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה".

במקביל, צה"ל הודיע הלילה כי תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפנות בוקר תשתית טרור ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה, בתגובה לאירועי הירי לעבר ישראל במרחב הגבול ביממה האחרונה.

תגיות:עזהרצועת עזהצה"לדובר צה"לסיוע הומניטרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה