חדשות בארץ

פרקליטות המדינה: לפתוח בחקירה במקרים של פרסום דברי תמיכה ושבח לטרור

המשטרה לא תזקק מעתה לאישור מיוחד לעסוק בתחום ההסתה ולעבור ביורוקרטיה מיותרת. עד כה נעצרו ונחקרו ברחבי הארץ כ-130 מסיתים

פרקליט המדינה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)פרקליט המדינה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

פרקליטות המדינה, בראשות עו"ד עמית איסמן, הודיעה היום (שני) למשטרה כי היא מאשרת לה לפתוח בחקירה במקרים של פרסום דברי תמיכה בגורמי טרור. למעשה הפרקליטות לא רק שהביעה תמיכה משפטית, אלא תאפשר למשטרה להתמקד בנושא ללא ביורוקרטיה מיותרת, כולל הוצאת צווים מראש. הפרקליטות אף הנחתה לאתר את המפרסמים ולבקש מבתי המשפט לעצור אותם עד תום ההליכים, במקרים המתאימים.

עד כה חקרה משטרת ישראל קרוב ל-130 חשודים, וחלקם כבר הובאו להארכת מעצר. עמדת הפרקליטות היא, כי "יש לגלות אפס סובלנות כלפי מי שמפרסמים – במפורש ואף במשתמע – גילויי תמיכה באויב ובמעשיו הנפשעים כלפי אזרחי המדינה, אשר נרצחו, עונו והושפלו, כמו גם גילויי תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל, וזאת בשעה שחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון המגנים על כלל אזרחי המדינה נלחמים באויב הרצחני".

שר המשפטים יריב לוין פרסם הבוקר תזכיר לתיקון חוק בנושא איסור צריכת תכני טרור. לפי התיקון, שהובא לבקשת גורמי הביטחון, "תיאסר צריכה שיטתית ומתמשכת לפרסומים של ארגוני הטרור חמאס ודאע"ש, שיש בהם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור ותיעוד של מעשה טרור. מדובר בצריכת פרסומים שלא בתום לב, באקראי. עונשו של מי שיפר את החוק יעמוד על שנה".

המשטרה גם החלה לטפל בהסתה במסגדים. היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה שני דרשנים, בחשד שהסיתו לטרור ואלימות בדרשותיהם במסגדים במזרח ירושלים.

באחד המקרים, מספר ימים לאחר תחילת המלחמה, ניטרו בחמ"ל התודעה של מחוז ירושלים סרטון ברשתות החברתיות של דרשה בתוך מסגד בירושלים, שבמהלכה הושמעו תכני הסתה לאלימות וטרור. בין היתר אמר החשוד: "תצאו בהמוניכם ולכו בדרך הלוחם במלחמת הקודש". בעקבות המקרה עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את הדרשן, תושב צור באהר. מעצרו של החשוד הוארך במספר ימים בבית המשפט, והחקירה בעניינו נמשכת.

אתמול עצרו בלשי שוטרים דרשן נוסף, תושב עיסאוויה, בחשד שהשמיע ביום שישי האחרון במסגד בשכונה, דברי הסתה לאלימות וטרור. החשוד הילל את ארגון הטרור חמאס והמחבלים, ובין היתר אמר: "חובה על כל מוסלמי באומה האסלאמית לנהל את הג'יהאד בנפשו וכספו. יש להילחם בהם". היום יובא החשוד להארכת מעצרו בבית המשפט..

תגיות:הסתה לטרורמלחמהפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה