דיכאון וחרדות

"האמת?! קשה לי להתפלל מאז, למה ה' עשה לנו ככה? זה מוגזם!"

הקב"ה יכול להחזיר את העולם לתוהו ולבטל את הבחירה, אין בעיה, או שהוא יכול להשאיר את העולם ככה, עם הבחירה, ולאפשר לנו להתקדם עד הגאולה השלימה. אבל אי אפשר גם וגם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלכתי הבוקר לקנות פרחים לכבוד שבת, והמוכר, איש יקר, מסורתי ואפילו עם כיפה כזו, איש שאני מכיר וקונה ממנו בדרך כלל אמר לי בכאב: "האמת?! קשה לי להתפלל מאז...".

שאלתי אותו: "למה?", והוא ענה לי: "כי למה ה' עשה לנו ככה? זה לא... לא יודע, זה מוגזם. כאילו, אמרתי נתפלל, שיהיה, אבל הלב שלי לא שם...".

הסתכלתי עליו ואמרתי לו: "נשמה טובה, זה לא ה' עשה לנו, זה אנחנו עשינו לעצמנו. אי אפשר לעשות עוד ועוד דברים קשים ולהגיד לה' שיכפר עליהם וימחק וכו'... זה לא הולך, יש גבול. אתה לא יכול להדליק אש ולבכות למה ה' לא מכבה אותה לפני שהיא שרפה משהו, זה לא הולך ככה...".

הוא הסתכל עלי במבט שמנסה להבין, ואני המשכתי: "אתה צריך להבין, זה לא צחוק. יש בחירה אמיתית בעולם הזה. בחירה אמיתית זה אומר שיש השלכות, תוצאות פיזיות לבחירות הללו.

הקב"ה יכול להחזיר את העולם לתוהו ולבטל את הבחירה, אין בעיה, או שהוא יכול להשאיר את העולם ככה, עם הבחירה, ולאפשר לנו להתקדם עד הגאולה השלימה. אבל אי אפשר גם וגם...

לא יתכן שאנחנו נייצר כאן אש של עבירות, ונבקש שהיא לא תשרוף את כל מה שסביבה. ככה העולם נברא, עם בחירה אמיתית, וחלק מבחירה זה אומר שיש פידבק לכל תדר שאתה מביא לבריאה, לכל אנרגיה שאתה מייצר, לטוב וגם למוטב.

יש חוקים בבריאה, אי אפשר להפר אותם ולצפות שה' יציל אותך וישנה את חוקי הבריאה בשבילך כי אתה חמוד כל כך", חייכתי אליו. "ואני בכוונה לא מפרט עבירות כאלו או אחרות, כי זה מתחיל בקצה האחד עם עבודה זרה, גילוי עריות, שפיכות דמים ושנאת חינם או עבירות להכעיס, ונגמר בקצה השני גם בדיבורים בבית הכנסת או בהסתכלות לא מתאימה ברחוב או בלבוש לא צנוע כל כך או בביטול תורה וכן הלאה, כי לכל אחד יש המקום שבו הוא אמור לשים לב היכן הוא נכשל ומה הצעדים שהוא מתכנן לעשות כדי לשנות את זה, ואם הוא לא עושה את זה, ונותן לנפש שלו להשתלט עליו – זו הבחירה שלו, שבה הוא מייצר את מה שהוא מביא לעולם, וכולנו נדרשים לזה."

הוא הרכין את ראשו, כמבין מה שאני אומר, והוסיף: "אבל עדיין, למה הוא לא עושה לנו ניסים?! הרי הוא יכול לעשות הכל!".

עניתי לו: "איש יקר, כמה קיבולת יש להקב"ה? באיזה שהוא שלב זה נגמר. כמה אפשר לעשות ניסים ולהעביר ולהחליק, כמה?! בסוף הבריאה תושחת לחלוטין ולא יהיה למי למחול... וכל מטרת הבריאה מאבדת את טעמה, זה לא הולך ככה.

"ועוד דבר: אתה אולי לא קולט את זה עדיין, אבל מעל 2,000 מחבלים נכנסים לכאן עם כמויות אדירות של נשקים, טילים שיכולים להוריד מבנים בקלות, מכונות ירייה אוטומטיות, הנסיעה מעזה לשדרות לוקחת לפחות 20 דקות והם מתרוצצים כאן שעות חופשי חופשי ויש "רק" 1,400 הרוגים?! זה פחות מהרוג למחבל! אתה מצליח לקלוט את גודל הנס?! ויש עוד הרבה הרבה ניסים שאתה עוד לא יודע עליהם".

"ויותר מזה", הוספתי, "זה לא קשור לקדוש ברוך הוא בכלל! הוא יושב ובוכה איתנו, מה נראה לך?! ,אתה צריך להבין, אין לך מה להלין על ה' מכל צד שהוא. אם אתה לא מכיר בתורה ובקב"ה ולא זכית להיחשף להוכחות לאמיתותה ולרצות ולחפש אמת אז זה לא מתחיל בכלל (כי אם אין כלום אז למי אתה בא בטענות), ואם אתה כן מכיר ואתה כן מבין ויודע איך המערכת עובדת – אתה צריך לדעת בידיעה ברורה שלא ה' פעל כל זאת! אלה חיות אדם שידם בכל ויד כל בם ושמם "ישמעאל", ידוע עוד מספר בראשית שבחרו למכור את נשמתם לשטן ולתת לו לפעול דרכם.

אלה יצורים נאלחים שמכרו את נשמתם לשטן, והם לא נולדו היום! והם הצליחו לפעול כי אנחנו סודקים את חומות ההגנה סביבנו ומחוררים את הספינה שלנו, וזה לא משנה מי מייצר את החורים בספינה שלנו, הם נוצרים.

האויב האמיתי שלנו הוא השטן, ולא רק השליחים שלו, והקב"ה איתנו ועוזר לנו ויעזור לנו לנצח אותו ואותם, כי זו מטרת הבריאה.

אז תתעורר, איש יקר, תתמקד באויב האמיתי ולא במסכות שהוא מייצר. "תנו עוז לאלוקים" אומר הפסוק ומסביר הרד"ק: "בדבריכם תנו לו העוז, כי עוזו עושה לכם נקמה באויבים, לא בכחכם ועֹצם ידיכם." – תקרע שערי שמיים, תלמד תורה, תדבר עם ה', ותסמוך על הקב"ה בכל לבך ולא רק על ההשתדלות הגשמית שנקראת "צהל" - תן לו את הכוח לעזור לך ולנו לנצח כי זה שיש בחירה זה גם אומר שהוא תלוי בך ובמעשיך ולא יכול לעזור לך בלעדיך.

חזק ונתחזק!

ואיך יודעים אלו מעשים מייצרים מה? הרבה אנשים סומכים על הנפש שלהם... והם שוכחים שזה נכון שיש לנפש תובנות ואינטואיציות וכו' אבל הנפש גם מסובבת במחשבות מבולבלות, בתפיסות עקומות, בחרדות, בקשיים שונים, ולכן להקשיב ללב לא תמיד זה הדבר הנכון. לכן הקב"ה ריחם עלינו ונתן לנו תורה, תורה אמתית, שאי אפשר לסתור את ההוכחות לאמתותה, שתסביר לנו שגם אם אתה מרגיש נעים ומתחבר, אבל תכלס זו עבירה – זה אומר שעבדו עליך, ואתה בסוג של השתלטות על הנפש שלך באמצעות כוחות זרים שרוצים לפעול בעולם דרכך.

הרב יוחנן ויוכי דנחי הם תומכים רגשיים רב תחומיים ומנחי הורים, מומחים למשמעת וסמכות, שיטת אימהות מודעת.

תגיות:מלחמהחרדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה