חדשות בארץ

הוקם הקבינט החברתי-כלכלי לשיקום אזרחי. סיוע כספי ראשוני יועבר לנפגעים

הממשלה החליטה כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ינהל את הפורום, שיטפל במתן מענה לסוגיות האזרחיות הנוגעות למלחמה

נזק לרכוש ביישובי העוטף (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נזק לרכוש ביישובי העוטף (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הממשלה החליטה היום (ראשון) לשנות את הרכב ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה, כך ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' ינהל אותה בפועל במקום ראש הממשלה בנימין נתניהו. לוועדה צורפו השרים גדעון סער, חילי טרופר, יואב קיש, אריאל בוסו ויעקב מרגי כחברים, והשרה יפעת שאשא ביטון כמשקיפה. הממשלה הסמיכה את הוועדה לדון בנושאים שיתנו מענה לסוגיות האזרחיות הנוגעות למלחמה.

הביטוח הלאומי הודיע היום כי יעביר מקדמה ראשונה של כ-5,000 שקל לפצועי מלחמה שהגיעו לבתי החולים, ישירות לחשבונות הבנק. בנוסף, לאחר שנמסרה רשימה של משפחות החטופים לביטוח הלאומי, שאמון על נפגעי פעולות טרור, נערכים שם למתן מענק ראשוני גם להן.

בשלב הראשוני, המקדמה שתועבר לאזרחים פצועי המלחמה היא להתארגנות ראשונית. בהמשך, הביטוח הלאומי יעביר מקדמה נוספת, בין 3,500 שקל ל-6,000 שקל, בהתאם לצורכי המשפחה, במסגרת אגף השיקום של הביטוח הלאומי.

שר העבודה, יואב בן צור: "תשלום מקדמות לפצועי המלחמה יביאו מזור כלכלי מיידי במקביל לליווי הנפשי לו דואג הביטוח הלאומי. המענה הזה הוא חלק מההבנה הכוללת שהמלחמה הזו היא אירוע שמדינת ישראל לא הכירה מעודה, בוודאי בהיבט האזרחי. אנו ערוכים כל העת להמשיך ולתת פתרונות בהתבסס על הצרכים שעולים מהשטח".

יש לציין כי לפני מספר ימים החלו אנשי מס רכוש למפות את הנזק שנגרם ליישובי העוטף ותושביו. משרד האוצר ורשות המיסים הודיעו כי תועבר בהקדם מקדמה לכל מי שרכושו ניזוק, על סמך הדיווח הראשוני, עוד בטרם נידונה תביעתו.

תגיות:מלחמהביטוח לאומיפיצוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה