חדשות בארץ

אלוף פיקוד העורף: "חמאס מצמצם שיגורים כדי לאפשר לעצמו לחימה ארוכה"

מטח שוגר הבוקר מעזה ליישובים באזור השרון וטיל נפל בסמוך לאריאל. בחסדי שמיים, אין נפגעים. חיזבאללה איים בתקיפת מטרות בישראל, וארגוני הטרור בעזה קראו לפלסטינים ביו"ש להצטרף ללחימה

רפי מילוא (צילום: Jamal Awad/Flash90)רפי מילוא (צילום: Jamal Awad/Flash90)
אא

ארגוני הטרור בעזה שיגרו הבוקר (חמישי) מספר טילים ארוכי טווח לעבר יישובים בשרון. טיל אחד נפל בשטח פתוח באריאל, וטיל נוסף באזור קלנסואה. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, אמר כי צה"ל מזהה ירידה בשיגורים מצד החמאס והג'יהאד האיסלאמי, אך לדבריו יש סיבה לכך: "חמאס, שמבין שהוא נכנס למלחמה ארוכה, מנהל את האש בצורה שנועדה לשבועות, והם ירדו לקצב אש של 200-400 רקטות ביום, כדי לאפשר לעצמם לחימה ארוכה מאוד. הם שומרים גם כל הזמן אש למרכז, כל יום מטח אחד או שניים, כדי להשאיר גם את המרכז במעגל האש".

ארגוני הטרור פרסמו גם הבוקר הודעות מאיימות. דובר הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה, איים: "מעגל האש יתרחב וזירות נוספות צפויות להיכנס לקרב". גם החיזבאללה, כהרגלו, שידר איומים לתקוף מטרות בשטח ישראל. העיתון הלבנוני אל-אח'באר פרסם כי "ההתנגדות בלבנון ממשיכה לגייס לשורותיה עוד כוחות, ולתאם עם שאר כוחות ההתנגדות. נמשכים מגעי התיאום בין חיזבאללה, משמרות המהפכה האיראניים, חמאס והג'יהאד האיסלאמי כדי לבחון אפשרויות לסייע להתנגדות בפלסטין לעמוד בתוכנית האויב ולסכל אותה". החמאס והג'יהאד האיסלאמי קראו לפלסטינים ביו"ש להצטרף ללחימה.

מדינות ממשיכות להביע תמיכה בזכות ישראל להגן על עצמה אך טרם הודיעו על תמיכה צבאית, מלבד גרמניה שהצהירה על כך הבוקר. שר ההגנה של גרמניה, בוריס פיסטוריוס, הודיע כי ממשלתו אישרה את בקשתה של ישראל להפעיל בלחימה מל"טים גרמניים, "כדי להגן על עצמה". נזכיר שארצות הברית שלחה לים התיכון ספינות של הצי, ומטוסי תובלה נחתו בישראל עם תחמושת, הכוללת גם מיירטי כיפת ברזל.

תגיות:מלחמהפיקוד העורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה